محمدباقر لاریجانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: می توان از ظرفیت دانشگاه های منطقه شمال غرب در راستای افزایش دانشجویان به ویژه در حوزه بین المللی و توسعه آموزش های علوم پزشکی بهره برد.
وی اضافه کرد: در نظر داریم نزدیک به 70 درصد نیازهای نیروی انسانی گروه پزشکی را در درون این منطقه تربیت کنیم.
وی با اشاره به فعالیت 40 کانون آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال غرب کشور اظهار کرد: این ظرفیت بسیار قابل توجه و کم نظیر است و باید از ظرفیت این کانون ها بیش از پیش بهره برد.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در تلاش هستیم خوشه های علمی را در بستر دانشگاه توسعه دهیم زیرا پتانسیل منطقه بسیار زیاد است و این جهت گیری روشنی را برای آینده منطقه به دنبال خواهد داشت .
لاریجانی با انتقاد از اینکه ایران بیشترین فرستنده دانشجو به خارج از کشور است، گفت: باید به طرف دانشگاهای نسل سوم حرکت کنیم و بین الملی سازی را جدی بگیریم تا بتوانیم در آموزش های پزشکی مرجع باشیم.
وی تاکید کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت آموزش های الکترونیکی می تواند مثمر ثمر باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به ساخت ساختمان دانشکده داروسازی این دانشگاه در سال 1387 به عنوان ساختمان دانشکده دندانپزشکی و تغییر کاربری آن بر اساس بررسی های کارشناسانه در سال 1394 به عنوان دانشکده داروسازی گفت: دانشکده داروسازی دانشکده نوپایی است و اعضای هیات علمی جوانی دارد و با توجه به محرومیت منطقه و شرایط استراتژیک آن می توان نقش مفیدی را در راه اندازی این رشته و تحقیقات زیر بنایی این رشته داشته باشد.
جواد آقازاده افزود: دانشگاه ها سالیان زیادی در رکود بودند و ما در عمل نشان دادیم که در دولت تدبیر و امید چه در روستاها و چه در حاشیه ها چه تغییراتی را ایجاد کرده ایم.
به گزارش ایرنا، ساختمان این دانشکده پیشتر به عنوان دانشکده دندانپزشکی در سال 1387 احداث شد که تا سال 1392 ، قریب به 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به صورت نیمه کاره راکد مانده بود.
عملیات احداث این پروژه پس از چند سال رکود در سال 1394 آغاز و در 2 سال به صورت کامل احداث شد.
مساحت این دانشکده، سه هزار و 600 متر مربع بوده و برای احداث آن حدود 80 میلیارد ریال هزینه شده است.
شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان موافقت اولیه تاسیس دانشکده داروسازی را در سال 1390به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام کرد.
در حال حاضر حدود 200 دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.