ناصر سعید آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 328 دستگاه اتوبوس در سطح شهر ارومیه جابجایی مسافران را برعهده دارد که بیشترشان فرسوده است.
وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1404 عمر ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه به چهارسال خواهد رسید.
وی اضافه کرد: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه 11 سال و میانگین عمر مینی بوس های شهری و روستایی شهر ارومیه 15 سال است.
وی ادامه داد: 88 درصد ناوگان مینی بوس رانی شهر ارومیه فرسوده است و کارآیی لازم برای خدمات دهی مطلوب به شهروندان را ندارد.
سعید آبادی گفت: برای کاهش عمر ناوگان و جهت مطلوبیت خدمات دهی اتوبوس های شهری می توان از روش نوسازی و بازسازی استفاده کرد که این طرح یک طرح کشوری است و با تسهیلات دولت انجام می شود و از سال 90 تاکنون سهمیه ای در این خصوص اختصاص نیافته و درکشور این طرح اجرایی نشده است.
وی اظهار کرد: قیمت اتوبوس های جدید بیش ازپنج میلیارد ریال و درآمد روزانه اتوبوس هاس شهری نیز بسیار ناچیز است و بهره برداران اتوبوس های فرسوده توان و قدرت مالی لازم را برای خرید اتوبوس و یا باز پرداخت اقساط ماهانه که رقم قابل توجهی می شود را ندارند.
وی افزود: به همین دلیل سازمان اتوبوسرانی ارومیه و حومه از اوایل سال گذشته بحث بازسازی اتوبوس های فعلی را در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 86 دستگاه اتوبوس ملکی وشخصی بازسازی شده و تا پایان آبان ماه سال جاری نیز 46 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ملکی با هزینه بسیار پایین مورد بازسازی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این باز سازی شامل صافکاری، نقاشی، شاسی کشی، تعمیرات موتور ، گیر بکس، پمپ و تعویض صندلی ها است.
به گزارش ایرنا، اتوبوس های درون شهری ارومیه سهم 20 درصدی در حمل و نقل درون شهری ارومیه دارند.
پیش از این نیز مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه از فرسوده بودن چهار هزار دستگاه تاکسی در این شهر خبر داده بود.
به گفته مسئولان، خودروهای فرسوده به ویژه خودروهای عمومی عامل مهمی در بروز آلودگی هوای ارومیه به شمار می روند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار:صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.