به گزارش ایرنا این ورزشکار 22 ساله که آینده روشنی در این رشته ورزشی پیش رو دارد، برای کسب سهمیه فدراسیون و حضور در رقابت های آسیایی جاکاراتا رکورد 55 متر را برای پرتاب هدف قرار داده است.
پریناز ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چند ماه بیشتر برای مسابقات نمانده و برنامه های تمرینی را زیر نظر صادق موسوی و کاوه موسوی که از قهرمانان کشور و آسیا هستند، به طور منظم انجام می دهم و هدفم در بازی های جاکارتا ثبت یک رکورد عالی در سطح آسیاست.
به گفته ' پریناز ابراهیمی ' هیات دو و میدانی آذربایجان غربی در حد توان خود از ورزشکاران حمایت می کند ولی برای رسیدن به مقام آسیایی به حمایت بیشتر اداره کل ورزش و جوانان این استان نیاز دارند.
وی که حدود پنج سال به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال کرده است، اظهار کرد: نخستین بانوی پرتابگر چکش آذربایجان غربی و کشور هستم که به عضویت تیم ملی درآمده ام.
وی حمایت های خانواده و انجام تمرین های سخت را رمز موفقیت خود عنوان کرد و افزود: ورزش قهرمانی یک ورزش متفاوت است زیرا بازی در آن یک شور خاصی دارد و پرتاب چکش یک رشته مفرح بوده که به یک بخش جدایی ناپذیر زندگی من تبدیل شده است.
این ورزشکار عضو تیم ملی با اشاره به اینکه شرایط جغرافیایی استان و استعداد ورزشکاران این رشته بسیار بالاست، گفت: ظرفیت های بالایی در رشته دو و میدانی و پرتاب چکش در استان وجود دارد و با وضعیت فعلی می توانیم نمایندگان بیشتری را در تیم ملی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا پریناز ابراهیمی که از سال 1391 وارد این رشته شده است هر سال مقام قهرمانی رقابت های کشوری را به دست می آورد و تا سال 1395 رکورد دار این رشته در کشور بوده ولی به دلیل مصدومیت در سال 1396 از رقابت امتناع کرده و خود را برای رقابت های آسیایی آماده می کند.
پرتاب چکش یکی از چهار مادهٔ پرتابی در دو و میدانی است؛ چکش گلوله ای سنگین و فلزی به وزن 25/7 کیلوگرم است که یک قلاب دارد و به مفتول بلندی وصل شده و در انتهای آن، دستگیره ای قرار دارد که پرتابگر چکش باید آن را به دورترین مسافت ممکن پرتاب کند.
8135 / 2093 **خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.