علیرضا رادفر شامگاه روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) در کلیسای تاریخی ننه مریم ارومیه افزود: مسیحیان علاقه خود را نسبت به سرزمین و آب و خاک خود به خوبی نشان داده اند.
وی به زندگی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان ایران اشاره کرد و افزود: زندگی توام با آرامش و صمیمیت مسیحیان و مسلمانان در طول سالیان متمادی نشانه نزدیکی این 2 دین الهی به یکدیگر است.
وی افزود: همان عطوفتی که در صدر اسلام بین مسیحیان و مسلمانان وجود داشت امروز نیز وجود دارد و بر اساس آیات قرآن کریم، مسیحیان نزدیکترین قوم به مسلمانان هستند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس بررسی های ثبت احوال نام مریم جزو 10 اسم پرطرفدار در بین مسلمانان است و عیسی نیز طرفداران زیادی دارد.

** عضو مجلس خبرگان: ایران اسلامی اقلیت های دینی را به تمام معنا مورد توجه قرار داده است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران اسلامی اقلیت های دینی را به تمام معنا مورد توجه قرار داده و این مهم قابل افتخار است.
آیت الله سید علی اکبر قریشی ادامه داد: اقلیت های دینی دارای نماینده مجلس و حق انتخاب هستند و این حق در قانون اساسی برای آنان لحاظ شده است.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآنی میان هیچ یک از پیامبران فرقی نیست، اظهار کرد: عیسی مسیح(ع) متعلق به تمام پیروان ادیان الهی به ویژه مسیحیان است.
به گزارش ایرنا در ادامه این آئین پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به آشوریان ارومیه توسط مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان غربی قرائت شد.
محمد مهدی شهریاری در پیام خود آورده است: سلام و تحیات خود را به مناسبت میلاد پیامبر صلح و دوستی و آغاز سال 2018 میلادی اعلام داشته و آرزوی سلامتی و شادکامی برای هموطنان آشوری ساکن در این استان دارم.
وی ادامه داده است: روش و منش حضرت عیسی مسیح (ع) که همانا ' همسایه ات را همانند خود دوست بدار' است، می تواند چشم انداز روابط انسانی سالم باشد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نفی خشونت و همزیستی مسالمت آمیز پیام مسیح (ع) است، آورده است: بدون تردید جوامع انسانی به تعالیم انسان ساز آن حضرت نیازمند است.
شهریاری ادامه داده است: جمهوری اسلامی دارای تکثر دینی و قومی است و در این میان آذربایجان غربی از این حیث از جایگاه بالایی برخوردار بوده و حافظ حقوق پیروان ادیان الهی است.
وی در ادامه این پیام، یاد و خاطره شهدا و جانبازان مسیحی را گرامی داشته است.
به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی (ع) با حضور مسئولان استانی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و آشوریان ارومیه در سالن کلیسای ننه مریم ارومیه برگزار شد و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان پیام تبریک علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.
3072/8135
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.