به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ناصر سعید آبادی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه ۱۱ سال است، بیان کرد: بیش از ۶۵ درصد از ناوگان عمر بالای ۱۰ سال را دارند و فرسوده محسوب می شوند .

وی گفت: در این بین میانگین مینی بوس های شهری و روستایی به ۱۵ سال رسیده است و به صورتی که ۸۸ درصد ناوگان مینی بوس رانی فرسوده و کارآیی آنچنانی برای خدمات دهی مطلبو ب به شهروندان را ندارند.

سعید آبادی با بیان اینکه برای کاهش عمر ناوگان و یا جهت مطلوبیت خدمات دهی اتوبوس های شهری می توان از روش نوسازی و بازسازی استفاده کرد، عنوان کرد: در مبحث نوسازی و تبدیل به احسنت بدلیل اینکه بصورت یک طرح کشوری و با تسهیلات دولت انجام می گیرد ولی از سال ۹۰ تاکنون سهمیه ای در این خصوص اختصاص نیافته است و درکشور این موضوع اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: از آنجائیکه قیمت اتوبوس های جدید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است و درآمد حاصله روزانه نیز بسیار ناچیز است بهره برداران اتوبوس های فرسوده توان و قدرت مالی لازم رای برای خرید اتوبوس و یا باز پرداخت اقساط ماهانه را که رقم قابل توجهی می شود را ندارند در نتیجه سازمان اتوبوس رانی ارومیه و حومه از اوایل سال ۹۵ بحث بازسازی اتوبوس های فعلی را در دستور کار قرار داده است.

مدیر عامل سازمان اتوبو سرانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵، ۸۶ دستگاه اتوبوس ملکی وشخصی بازسازی شده است، بیان کرد: تا پایان آبان ماه سال جاری نیز ۴۶ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ملکی در تعمیرگاه مرکزی سازمان و توسط پیمانکاران بخش خصوصی و نیروهای فنی و خدماتی با هزینه بسیار پایین و بدون تحمیل هزینه اضافی برای شهرداری مورد بازسازی کامل قرار گرفت.

وی افزود: این باز سازی شامل صافکاری، نقاشی، شاسی کشی، تعمیرات موتور ، گیر بکس، پمپ و تعویض صندلی ها است.

به گفته سعید آبادی بازسازی های صورت گرفته توانسته حدود ۵۰ درصد از ناوگان اتوبوس رانی را مناسب سازی و کارکرد و کارآیی این اتوبوس ها را تا چند سال آینده مطلوب کند و چنانچه طرح نوسازی اتوبوس ها عملیاتی گردد وسهمیه درخواستی سازمان از سوی وزارات کشور تخصیص و تسهیلات لازم در این خصوق ارائه شود قطعا تا سال ۱۴۰۴ تمامی اتوبوس ها بازسازی و نوسازی و عمرش به چهارسال کاهش می یابد.

وی گفت: طرح نوسازی روند بازسازی اتوبوس ها همچنان تداوم دارد و تا پایان سال جاری نیز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز مورد بازسازی قرار می گیرد.

سعید آبادی خاطر نشان کرد: در همین راستا و نیز به جهت اجرای صحیح طرح و کاهش هزینه ها و اقدام منحصر به فرد در سطح کشور منجر به انتخاب آن بعنوان سازمان برتر از سوی اتحادیه اتوبوس رانی های کشور و در نتیجه عملکرد سازمان اتوبوس رانی ارومیه بعنوان الگو برای سایر سازمان های اتوبوس رانی کشور ابلاغ شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 822217
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.