عزیز سهندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک بلاعوض برای 180 خانواده اقلیت دینی تحت پوشش اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: به طور متوسط هرکدام از خانواده های تحت پوشش نزدیک به 30 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: این کمک های بلاعوض علاوه بر مستمری های پرداختی به این خانواده هاست که نظیر دیگر خانواده های تحت پوشش به اقلیت های دینی نیز پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: کمک هزینه پرداخت اجاره خانه، خدمات درمانی رایگان، خدمات مسکن و تسهیلات اشتغال از دیگر کمک های انجام شده به اقلیت های دینی تحت پوشش در استان به شمار می رود.
سهندی گفت: با توجه به برابری همه انسان ها در دین اسلام، هرگونه خدماتی که به سایر خانواده های تحت حمایت داده می شود، به طور یکسان در اختیار خانواده های مسیحی نیز قرار می گیرد.
وی ادامه داد: خیران مسیحی نیز در تامین هزینه های رسیدگی به نیازمندان مسیحی کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان را یاری کرده اند و امیدواریم کمک های آنان ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، اقلیت های دینی و قومی ارامنه و آشوری در آذربایجان غربی سکونت دارند و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های اجتماعی و دینی خود را آزادانه انجام داده اند.
مردم این استان از اقوام، پیروان ادیان و مذاهب مختلف بدون مشکل سال ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و همواره وحدت، یکپارچگی و انسجام خود را در راستای آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ کرده اند.
حدود 140 هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.