سعید فریور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی ها قرار است در قالب این طرح 6 هزار و 500 کودک تحت پوشش قرار گیرند.
وی اضافه کرد: طرح غربالگری شنوایی در بدو تولد برای نوزادان در آذربایجان غربی به اجرا در می آید و طرح غربالگری شنوایی کودکان تکمیل کننده این طرح است تا کودکان با مشکلات شنوایی در استان به کمترین تعداد برسد.
وی اظهار کرد: تعیین وضعیت شنوایی، تعیین نوع، مقدار و شکل افت شنوایی در هر 2 گوش، تعیین معلولیت ها یا اثرات تخریبی احتمالی یا حتمی ناشی از افت شنوایی، تعیین عوامل خطر و نیاز به بررسی و کنترل احتمال بروز افت های شنوایی دیر آغاز یا پیش رونده، تعیین نیاز و کاندیدا بودن برای وسایل کمک - حسی نظیر سمعک، وسایل کمک شنوایی، کاشت حلزون، ارجاع جهت ارزیابی های دقیق و بیشتر و ارائه مشاوره های مناسب شرایط بومی و فرهنگی به خانواده ها و ارائه توصیه های لازم از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر 92 درصد موالید در آذربایجان غربی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند و در سال جاری 43 هزار نوزاد و شیرخوار مورد سنجش شنوایی قرار گرفته اند.
به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر 70 هزار ولادت در آذربایجان غربی ثبت می شود.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.