این شمشیرباز 12 ساله اهل ارومیه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این رقابت ها در فروردین سال 1397 گفت: تیم ملی شمشیربازی کشور تمرین ها و اردوهای خود را آغاز کرده و این تمرین ها در حال پیگیری است تا برای مسابقات برون مرزی آماده شویم و من نیز در تلاش هستم اولین مدال رده نونهالان در سطح جهانی را برای کشورم به ارمغان بیاورم.
هانیه خوشخواهی ابراز امیدواری کرد که با کسب نتایج مطلوب برای تیم ملی افتخار آفرین باشد و این رقابت ها را فرصت مناسبی برای نشان دادن قدرت و ظرفیت شمشیربازان آذربایجان غربی در سطح ملی و بین المللی دانست.
این ورزشکار اسلحه فلوره که برای نخستین بار از آذربایجان غربی به تیم ملی رده نونهالان دعوت شده است، گفت: حدود چهار سال به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال کرده ام و با تلاش و پشتکار توانسته ام امسال برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شوم.
وی حمایت های خانواده و انجام تمرین های سخت زیر نظر مربیان مجرب تیم ملی را رمز موفقیت خود عنوان کرد و افزود: شمشیربازی یک رشته جذاب، با فعالیت ذهنی و تحرک بالا بوده و جدایی از آن برای من سخت است.
خوشخواهی ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های بالایی در رشته شمشیربازی است و می توان از این ظرفیت ها برای توسعه ورزشکاران این رشته ورزشی استفاده کرد.
وی با اشاره به محدودیت امکانات گفت: مشکلات این رشته ورزشی نبود امکانات کافی برای تمرین ورزشکاران و نبود حمایت مناسب از مربیان این رشته در کشور است.
وی افزود: استعداد ورزشکاران این رشته در استان بسیار بالاست ولی مشکل اصلی، نبود مکان مناسب و کمبود امکانات در این رشته ورزشی است و مسئولان باید حمایت های بهتری داشته باشند.
وی ادامه داد: حضور در رقابت های جایزه بزرگ و کاپ جهانی ترکیه و صعود تا مرحله هشت نفر برتر، کسب مقام نخست کشور در مسابقات قهرمانی زیر 12 سال، مقام اول و دوم قهرمانی جوانان و نوجوانان و زیر 12 سال کشور را در کارنامه خود ثبت کرده ام.
خوشخواهی با اشاره به اینکه مسابقات جایزه بزرگ در فروردین سال 1395 در ترکیه برگزار شده بود، گفت: 11 کشور صاحب سبک نظیر ترکیه، گرجستان، مصر، عربستان، عراق، ارمنستان، آذربایجان در این مسابقات حضور داشتند که به دلیل برخی مشکلات داوری از کسب مدال باز ماندم ولی با تمرینات سختی که داشتم امسال شانس بهتری را برای کسب مدال می بینم.
به گزارش ایرنا هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد.
این هیات فعالیت خود را از سال 1382 در استان آغاز کرده و حضور قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، فریما باباپور، رضا محمودپور و سعید رمضانی در ترکیب تیم های ملی و کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی از موفقیت های ورزشکاران ملی پوش این هیات نوپاست.
از نوجوانان آینده دار این رشته در آذربایجان غربی می توان به هادی رضوی نیا و حسین شجاع زاده در اسلحه فلوره و امین خیردوست در اسلحه سابر اشاره کرد.
تیم شمشیربازی بانوان اپه ایست آذربایجان غربی اواسط آبان ماه سال 1395 با ایستادن بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور کاپ برنز را بالای سر برده و الهه قهرمانی از آذربایجان غربی به عنوان شمشیر باز تراز اول کشور در اسلحه فلوره معرفی شده است؛ همچنین سکینه نوری شمشیر باز اسلحه اپه اهل ارومیه، مقام سوم مسابقات شمشیربازی آزاد تایلند را به دست آورده و الهه قهرمانی شمشیرباز و ملی پوش فلوریست هیات شمشیربازی آذربایجان غربی نیز توانست در این رقابت مدال برنز اسلحه اپه را بر گردن بیاویزد.
8135/ 2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.