اسمعیل کریم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارزش ریالی خرید این میزان چغندرقند در استان در حدود پنج هزار و 420 میلیارد ریال است، افزود: تاکنون در حدود 42 درصد معادل 2 هزار و 260 میلیارد ریال از مطالبات چغندرکاران در قالب پول نقد، شکر و نهاده های کشاورزی پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج در حال پرداخت است.
وی با اشاره به میزان خرید چغندر قند تاکنون توسط پنج کارخانه قند استان، گفت: بیشترین میزان خرید تا زمان حاضر در حدود 438 هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه انجام گرفته است.
وی بیان کرد: امسال بیش از 30 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت چغندر قند قرار گرفته که بیشترین اراضی اغلب در شهرستان های جنوبی استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 2 میلیون و 200 هزار تن چغندر قند در این استان تولید شود.
کریم زاده با اشاره به وضعیت آب مصرفی در بخش کشاورزی و بحران کم‌ آبی دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: در مزارع چغندرقند از روش‌های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری بارانی و نوار تیپ استفاده می‌‌شود.
وی اظهار کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستم های نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره‌وری بیش‌تر از آب در مزارع چغندرقند هستیم.
به گزارش ایرنا برداشت چغندرقند از 11 شهریور ماه امسال آغاز و هم اکنون به پایان رسیده است؛ بر اساس برآوردهای انجام شده تحویل این محصول به کارخانه های قند تا 25 دی ماه سال‌ جاری ادامه می یابد.
7125/2093 خبرنگار : طاهره نوید آرین ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.