**برپایی نمایشگاه گروهی پوستر محیطی شب یلدا در ارومیه
نمایشگاه گروهی پوستر محیطی با موضوع شب یلدا دیروز /شنبه/ در سطح شهر ارومیه آغاز به کار کرد و تا 30 آذرماه سال جاری ادامه دارد.

**شاخص آلودگی هوای ارومیه به 162 رسید/عامل اصلی آلودگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون
رئیس اداره محیط زیست ارومیه با اشاره به رسیدن شاخص وضعیت هوای ارومیه به رقم خطرناک و کم سابقه 162 گفت: عامل اصلی این آلودگی، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است که همین امر زمینه ساز نگرانی بیشتر از سلامت شهروندان است.

**مه غلیظ موجب بروز تصادف زنجیره ای در محور ارومیه - مهاباد شد
فرمانده پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به وجود مه غلیظ در محور ارومیه - مهاباد و ایجاد مشکل برای رانندگان در این مسیر گفت: این مه موجب شد که پنج خودرو به هم برخورد کنند که در اثر این برخورد، یک نفر مصدوم شد.

**مبارزه بیولوژیکی با رهاسازی زنبورهای 'براکون' در مزارع گوجه فرنگی میاندوآب
مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه یکی از رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی کاهش مصرف سم ها و افزایش سطح مبارزه بیولوژیک با آفت ها و بیماری های نباتی، تحت عنوان طرح IPM (مدیریت تلفیقی آفات) است، گفت: امسال 600 هزار عدد زنبور براکون برای مبارزه با آفت 'مینوز' و 'هلیوتیس' در مزارع گوجه فرنگی این شهرستان تولید و رهاسازی شده است.

**اعضای تیم منتخب کشتی آزاد نوجوانان آذربایجان غربی مشخص شدند
سرپرست تیم های کشتی نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به کیفیت مناسب اردوی آماده سازی تیم کشتی آزاد نوجوانان استان در تکاب، گفت: در این اردوی سه روزه 10 یار ثابت و 2 یار ذخیره تیم منتخب کشتی آزاد نوجوانان آذربایجان غربی برای شرکت در مسابقات کشوری مشخص شدند.

**نمایش 35 اثر هنری از یک معلول ذهنی – جسمی در بوکان
نمایشگاهی از 35 اثر نقاشی سارا خضریانی، یکی از هنرمندان معلول بوکانی در سالن مدرسه کودکان با نیازهای ویژه (لادن) این شهرستان دایر شده است تا بار دیگر قابلیت های یک جوان 20 ساله با وجود معلولیت به نمایش گذاشته شود.

**استقبال دانشگاهیان و علما از کتاب 'مرجع الاعلی؛ سید ابوالقاسم خویی'
مشاور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: کتاب 'مرجع الاعلی؛ سید ابوالقاسم خویی' که سیری در خدمات علمی و حوزی آن مرحوم بوده و به قلم 'فواد حماده' از نویسندگان برجسته لبنان و با ترجمه 'علی اسودی' به چاپ رسیده، با استقبال کم نظیر دانشمندان حوزه و دانشگاهیان روبرو شده است.

**ادامه روند آلودگی هوا و تعطیلی مدارس ارومیه در نوبت دوم
آلودگی هوای ارومیه که از روز جمعه گذشته در این شهرستان حاکم شده، همچنان ادامه یافته و برای دومین روز متوالی موجب تعطیلی مدارس ارومیه در سری صبح و بعد از ظهر شده است.

**دستگیری 39 قاچاقچی طی هفته گذشته در آذربایجان غربی
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی به 80 عملیات مختلف مرزی طی هفته گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: در این عملیات ها 39 قاچاقچی دستگیر شدند و 22 میلیارد و 140 میلیون ریال کالای قاچاق از آنان کشف و ضبط شد.

**تولید سالانه 35 تن زالزالک در اشنویه
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با بیان اینکه مساحت محدوده جنگل های زالزالک این شهرستان بیش از 98 هکتار است، گفت: امسال نزدیک به 35 تن زالزالک در اشنویه تولیدشده و این مقدار نسبت به پارسال تغییری نکرده است.

**فیلمبرداری فیلم سینمایی 'گمیچی' با دوربین عکاسی انجام شد
مدیر فیلمبرداری 'گمیچی' که جایزه بهترین فیلمبرداری را برای این اثر در جشنواره های بروکلین آمریکا و اوانکای پرتقال کسب کرده است، گفت: فیلمبرداری این فیلم سینمایی به علت محدودیت مالی به صورت خلاقانه با دوربین عکاسی انجام شد.

**نوسازی 107 تاکسی فرسوده طی سال جاری در تکاب
فرماندار تکاب با بیان اینکه 32 دستگاه خودروی سواری جدید به ناوگان حمل و نقل روستایی این شهرستان افزوده شد، گفت: از سال گذشته تاکنون 107 دستگاه تاکسی فرسوده شهری و روستایی در تکاب از چرخه خارج و خودروهای جدید به ناوگان تاکسیرانی افزوده شده است.

**سارق حرفه ای دوربین های مداربسته بوکان دستگیر شد
فرمانده انتظامی بوکان گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان سارق حرفه ای دوربین های مدار بسته دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.

**اختصاص یکهزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های آذربایجان غربی از محل مالیات بر ارزش افزوده
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال یکهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های استان اختصاص یافته است.

**نمایش 3000 دست ساخته هنری دانش آموزان خویی به مناسبت هفته پژوهش
مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: به منظورسوق دهی دانش آموزان به عرصه کارهای عملی و همزمان با هفته پژوهش، دست ساخته های هنرآموزان 6 هنرستان این شهرستان در قالب سه هزار اثر در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

**82 کودک معلول و کم توان ذهنی زیر پوشش بهزیستی مهاباد
رئیس اداره بهزیستی مهاباد با اشاره به برنامه ریزی برای کشف استعدادهای معلولان گفت: 82 کودک معلول و کم توان ذهنی زیر پوشش این اداره قرار دارند.

**35 شهردار در آذربایجان غربی معرفی شدند
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون حکم 37 شهردار صادر شده است، گفت: از این تعداد، 35 شهردار معرفی و آغاز بکار کردند.

**تعطیلی مدارس ارومیه در سومین روز متوالی به علت آلودگی هوا
مدارس نواحی یک و 2 ارومیه در نوبت صبح روز دوشنبه به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.