'سیف الله مطلبی' روز یکشنبه در حاشیه آئین معارفه شهردار جدید سردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداران 2 شهر میاندوآب و چهاربرج هم به زودی معرفی می شوند.
وی همچنین گفت: بر اساس وصولی قطعی شهرداری های استان در سال 95، شهرداری ها به طور متوسط سه میلیون و 500 هزار ریال برای هر شهروند سالانه هزینه کرده اند.
وی از رونق اقتصادی شهرداری سردشت در سال 95 خبر داد و گفت: عملکرد بودجه قطعی شهرداری 200 میلیارد ریال بوده و متوسط درآمد هزینه سرانه شهروندان در سردشت به چهار میلیون و 300 هزار ریال رسید.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه شهرداری سردشت به علت کثرت نیروی انسانی به نسبت جمعیت شهری، چابک نبوده و باید به منظور ارتقای بهره وری، کاهش هزینه های غیرضروری، جذب سرمایه گذاران و امتیازات تشویقی تلاش کند.
وی با بیان اینکه شهرداری باید از حالت سنتی خارج شود، افزود: مردم از شهرداری ها تنها خدمات عمرانی و خدماتی را طلب نمی کنند بلکه فعالیت در مسائل فراگیر اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را انتظار دارند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان در قبال پرداختی هایشان حساس بوده و چنانچه با مدیریت نامناسب و هدر رفتن هزینه هایشان مواجه شوند، اعتمادشان نسبت به شهرداری سلب می شود، گفت: شهردار و مجموعه کارکنان آن باید تلاش کنند تا اعتماد عمومی بین مردم و شهرداری افزایش یابد تا مشارکت مردمی بیشتر شود.
فرماندار سردشت نیز در این مراسم با بیان اینکه وضعیت شهرداری سردشت در حالت بحرانی است، گفت: وضع کنونی مدیریت شهری و شهرداری سردشت برآیند شرایط خاص اداری و جغرافیایی در گذر زمان است و این شرایط به تنهایی متوجه شخص خاصی نیست.
نژاد جهانی تاکید کرد: برای خروج از این بحران باید با نگاه مبتنی بر سه شاخص واقع بینی، ارائه راهکار و نسبی نگری به دنبال دستیابی به نتایج کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت باشیم و با یک نهضت عمومی و همت جمعی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: شهرداری به عنوان دستگاه کلیدی در بین ادارات خدماتی و اجرایی تنها دستگاهی است که مستقل عمل می کند و این استقلال، فرصت ابتکار مدیریتی بیشتری را برای آن فراهم می آورد.
وی همچنین ارتباط مردمی شهرداری در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی و آزادی عمل آن در حوزه اقتصادی را به عنوان نقطه قوت و یک فرصت بالقوه برشمرد و گفت: ماهیت شهرداری به نحوی است که می تواند در معاملات مانند بخش خصوصی عمل کند و ابتکارهای متعددی در توسعه سرمایه گذاری که یک بخش قابل توجه در توسعه پایدار است ارائه دهد .
جهانی، بودجه انبساطی تنطیم شده در سنوات گذشته و تحقق نیافتن آن را یکی از علل بحران کنونی شهرداری برشمرد و اظهار کرد: وضعیت فعلی نشان از روند بسیار نامناسب ساختار بودجه شهرداری در سنوات گذشته است که سیر نزولی را در وصول داشته و حتی موجب عدم تعهد به الزامات مالی و اداری ضروری شده است .
وی افزود: شهرداری سردشت منابع درآمدی پایدار ندارد در حالی که قابلیت های متعددی برای ایجاد درآمد پایدار وجود دارد که بهره گیری از ظرفیت گردشگری منطقه یکی از مهمترین آنهاست.
فرماندار سردشت با تاکید بر ضرورت چابک سازی سازمانی، اظهار کرد: در بعضی از حوزه های شهرداری سردشت بیش از سه برابر استاندارد کشوری کارمند جذب شده است.
جهانی در خصوص صدور پروانه ساختمانی گفت: در سال 95 تعداد 54 پروانه صادر شده و در مقایسه با آن 529 پرونده تخلف ماده 100 قانون شهرداری وجود دارد و این بیانگر یک فاجعه در مدیریت شهری است که باید برای رسیدگی به آن تدبیری عاجل اتخاذ شود.
وی به پرونده های حقوقی ناموفق اشاره کرد و بر بازنگری آن تاکید کرد.
جهانی اذعان کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی ها، توازن منطقه ای و سایر منابع بالغ بر پنج میلیارد ریال اعتبار برای طرح های شهرداری مصوب شده که این روند نشان از اولویت دادن به این بخش و اهتمام برای رفع مشکلات آن است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم با اهدای لوح از زحمات 'عبدالله خضری پور' شهردار سابق و 'کامل رسولی' سرپرست سابق شهرداری قدردانی و 'جلال احمدی' به عنوان شهردار جدید سردشت معرفی شد.
7562/3093/3072
** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.