محمد حضرت پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باید برای رفع آلودگی، استفاده از حمل و نقل عمومی جایگزین سفرهای غیرضروری با خودروهای شخصی شود، افزود: از بیش از یک و نیم میلیون سفر روزانه درون شهری، تنها 300 هزار مورد با اتوبوس و کمتر از 200 هزار مورد با تاکسی است که این تعداد باید بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهروندان ارومیه ای به سلامتی خود اهمیت نمی دهند، اضافه کرد: بسیاری از خودروها به ویژه در ایام سرد سال با تک سرنشین حرکت می کنند که این امر معضلی برای حوزه ترافیک، آلودگی هوا و سلامتی است.
وی اظهار کرد: ارومیه در حال حاضر دومین شهر کشور در تراکم خودرو به شمار می رود و سالانه 10 هزار خودرو نیز به تعداد خودروهای این شهر افزوده می شود.
شهردار ارومیه در خصوص اقدامات شهرداری ارومیه در راستای کاهش آلودگی در سطح شهر بیان کرد: تکمیل رینگ کمربندی ارومیه برای کاهش زمان حضور خودرو در معابر، نوسازی صدها دستگاه و اقدام به خرید 100 دستگاه اتوبوس درون شهری، راه اندازی خط دوچرخه، پیاده رو سازی در ده ها کیلومتر از معابر شهری و راه اندازی ایستگاه پایش هوا در خیابان عطایی ارومیه از جمله این موارد به شمارمی رود.
حضرت پور پیشنهاد کرد که در هفته یک روز بدون خودرو تعیین شود تا مردم بدون خودرو، به صورت پیاده، با دوچرخه یا با استفاده از خودروهای عمومی تردد کنند که در این صورت می توان در کاهش آلودگی موثر بود.
وی تاکید کرد که همه این فعالیت ها با حضور و پشتیبانی مردم مثمر ثمر است که در سال های اخیر شاهد کمرنگ بودن این همراهی بوده ایم.
به گزارش ایرنا، امروز/شنبه/ شهر ارومیه ناسالم برای همه شهروندان تعیین و به همین علت مدارس شهر ارومیه نیز تعطیل اعلام شده است.
ارومیه 800 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از 10 شهر بزرگ کشور به شمار می رود.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.