رئیس مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از افزایش 60 درصدی مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن در استان خبرداد.

باقر بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به آمار افرادی که توسط گازمنواکسید کربن مسموم شدند افزود: طی هشت ماه اول سال جاری در استان  124نفرتوسط گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده که از این تعداد 4نفر فوت شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد 78نفر با گاز مونوکسید گربن مسموم شدند که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این خصوص حدود 60درصد افزایش گزارش شده است.

رئیس مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی به علایم گاز گرفتگی اشاره کرد و افزود: فردی که در محیط الوده به گاز منو اکسید قراردارد در مرحله اول دچار علایم شبه آنفولانزا مثل سردرد ،حالت تهوع و استفراغ،سوزش چشم و گلو ،درد شکم و خواب الودگی میشود و در مراحل بعدی باعث کاهش هوشیاری ،تشنج ،کما و مرگ می شود.

بهرامی تصریح کرد: افراد در ورود به محیط الوده به گاز منواکسید کربن ابتدا پنجره ها محیط را باز کنند تا هوا آزاد به محیط وارد شود، سپس منبع تولید گاز را ببندند ودر صورت امکان فرد مصدوم را به محیط باز انتقال دهند و با شماره 115تماس بگیرند.

رئیس مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است یاد آورشد:  قبل از مسمومیت به گاز منواکسید کربن باید جاهای که امکان نفوذ گاز منو اکسید کربن را دارد ببندیم وهمه درزهای و مسیر تهویه هوا را نپوشانیم چون باعث کاهش اکسیژن می شودو هیچوقت از ماشین روشن که درهای ان بسته است برای استراحت طولانی مدت استفاده نکنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.