مختار خانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین 24 ساعت گذشته کیفیت هوای ارومیه با شاخص ۱۵۲ در حد ناسالم قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه عامل آلایندگی ذرات معلق کوچک تر از ۲.۵ میکرون است، اظهار کرد: در اثر پایداری جوی، سکون هوا و وارونگی دما، آلاینده ها در سطح زمین جمع شده است.
خانی بیان کرد: وجود مه و رطوبت بالا نیز باعث افزایش احساس این شرایط شده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری از اثرات سوء این آلودگی ها ضروری است، اضافه کرد: کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز الزامی است.
معاونت امور بهداشتی‌‌‌ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی آذربایجان غربی نیز در این زمینه توصیه هایی منتشر کرد و از شهروندان خواست تا در صورت ابتلا به بیماری ریوی ( مثل آسم و برونشیت ) و ابتلا به بیماری های قلبی، کودکان و سالمندان و خانم های باردار در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند و از تردد غیر ضروری در فضاهای باز خودداری کنند.
همچنین سایر افراد نیز از فعالیت های طولانی مدت خود در فضاهای باز بکاهند و از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز خودداری کنند.
در این توصیه آمده است: عموم مردم به اندازه کافی آب بنوشند و شیر، سبزیجات و میوه بیشتری استفاده کنند.
معاونت امور بهداشتی‌‌‌ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی آذربایجان غربی از مردم خواسته است تا از هر گونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.
همچنین توصیه شده تا افرادی که در فضای باز مجبور به فعالیت هستند، قبل از خوردن غذا دست و دهان خود را به طور کامل شستشو دهند و استحمام کنند.
این معاونت اعلام کرد: در صورت تداوم آلودگی و تشدید شرایط اقدامات لازم از طریق شورای هماهنگی و مدیریت بحران به اطلاع شهروندان اعلام می شود.
به گزارش ایرنا با توجه به پیش بینی هواشناسی استان به پایداری هوا احتمال ادامه روند فعلی در روزهای آینده نیز پیش بینی می شود.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.