به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: این افراد با ادعای نبود آزادی، در حقیقت قانون و نظام را زیر سوال می برند.
وی با اشاره به اینکه باید برای جلوگیری از تحریف تاریخ هوشمندانه عمل شود، ادامه داد: در روز عاشورا عده ای از طریق تحریف توانستند اولاد پیغمبر را به شهادت رساندند و در زمان ما هم برخی ها با تحریف تاریخ روز قیام دانشجویان علیه استکبار جهانی را وارونه جلوه می دهند.
وی ادامه داد: این افراد به بهانه روز دانشجو در دانشگاه ها سخنرانی کرده و از عوامل فتنه حمایت می کنند و با این وجود مدعی هستند که آزادی وجود ندارد.
وی با طرح این سوال که چگونه می توان از کسانی که از اعمال فتنه انگیز خود اعلام جدایی نکرده اند، حمایت کرد؟ ادامه داد: مسئولان دانشگاه باید هشمندانه عمل کنند و در مقابل خداوند متعال باید پاسخگو باشند.
به گفته وی مسئولان دانشگاه ها نباید به افرادی که مخالف دین و احکام اسلام هستند، اجازه سخنرانی دهند زیرا زیر سوال بردن دین شایسته نظام اسلامی نیست.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه، افزود: حوزه و دانشگاه باید منویات رهبری را در جهت تحکیم وحدت اجرایی کنند تا این نهادها بیش از پیش تقویت شود.
به گفته وی طلبه های علوم دینی و حوزه های علمیه باید بیش از پیش مورد حمایت گیرند زیرا اسلام به وسیله همین حوزه‌های علمیه زنده نگه داشته شده است.
وی با تاکید بر تشویق طلبه های علوم دینی توسط مردم، اظهار کرد: جامعه به عالمان فهیم و اندیشمند نیاز دارد و حمایت های مالی و معنوی از طلبه ها آنان را به جهاد علمی ترغیب تر می کند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد؛ آئین تلبس 13 تن از طلاب ارومیه نیز قبل از خطبه های نماز جمعه برگزار شد.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.