ایرج ثقفی، روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان تکاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح توسعه جاده تکاب- شاهیندژ در 2 بخش ساخت جاده جدید و روکش آسفالت بخش های از جاده فعلی اجرا می شود.
وی ادامه داد: 80 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات استانی برای اجرای روکش آسفالت 27 کیلومتر از جاده تکاب- شاهیندژ تا گردنه مائین بلاغ اختصاص خواهد یافت.
ثقفی اظهار کرد: 70 میلیارد ریال اعتبار ملی نیز برای اجرای طرح ساخت جاده جدید در محور تکاب- شاهیندژ تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال 6 کیلومتر از این محور در حدفاصل روستای چوپلو تا مائین بلاغ آسفالت ریزی شد، ادامه داد: ادامه اجرای طرح روکش آسفالت جاده تکاب- شاهیندژ با 2 لایه آسفالت ریزی با تخصیص اعتبارات مصوب از سال آینده آغاز خواهد شد و اکنون در مرحله پیمان سپاری و انجام مناقصه و عقد قرارداد با پیمانکاران است.
فرماندار تکاب با بیان اینکه علاوه بر روکش آسفالت بخش هایی از این محور طرح ساخت جاده جدید در محور تکاب- شاهیندژ نیز در حال اجراست، گفت: مسیرگشایی، تعریض و تسطیح برای ساخت جاده جدید در این محور ادامه دارد و با پایان این عملیات، آسفالت ریزی آن نیز آغاز خواهد شد.
ثقفی با اشاره به اینکه عملیات زیرسازی 3 کیلومتر از جاده جدید این محور به پایان رسیده، افزود: در طرح ساخت جاده جدید در محور تکاب- شاهیندژ گردنه های سخت گذر و نقاط حادثه خیز جاده حذف شده است.
فرماندار تکاب همچنین با اشاره به تحول عمده در بخش توسعه و آسفالت راه های روستایی این شهرستان در 3 سال اخیر گفت: شهرستان تکاب با آسفالت 35 کیلومتر از راه های روستایی رتبه نخست استان آذربایجان غربی در سال 1395 را به خود اختصاص داده است.
ثقفی با بیان اینکه میزان آسفالت راه های روستایی تکاب از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بی سابقه بوده، گفت: از سال 1394 شمسی تاکنون بیش از 55 کیلومتر از راه های روستایی تکاب آسفالت ریزی شده است.
وی اضافه کرد: اکنون 176 کیلومتر از راه های روستایی تکاب آسفالت ریزی شده و تلاش می کنیم تا 2 سال آینده بیش از 90 درصد محور های روستایی آسفالت ریزی شود.
در شهرستان تکاب بیش از 124 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 355 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.