به گزارش ایرنا و به نقل از سایت اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، میرعلی اکبر بنی هاشمی عصر روز چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید حفاظت اطلاعات زندان های آذربایجان غربی که با حضور معاون حفاظت اطلاعات سازمان زندان های کشور برگزار شد، با اشاره به هم مرزبودن استان با سه کشور همسایه گفت: متاسفانه این استان با انواع تهدیدات از جمله وجود اشرار و تبدیل شدن به مسیر ترانزیت انواع کالای قاچاق از جمله مواد مخدر به دیگر کشورها و اروپا روبروست و باید مسئولان به این استان به صورت ویژه توجه داشته باشند.
وی اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات و کمبود های موجود، تمامی مسئولان زندان ها به حوزه مسئولیت خود اشرافیت کامل دارند و تا به امروز نیز مشکلی از حیث امنیت برای زندان ها در آذربایجان غربی پیش نیامده است.
معاون حفاظت و اطلاعات سازمان زندان های کشور نیز در این آیین گفت: وظیفه اصلی حفاظت زندان ها در 2 مقوله پیشگیری و آموزش و مبارزه است که در مقوله پیشگیری و آموزش شناسایی آسیب ها و رفع آن را در برنامه داریم.
حمیدرضا پوریانی افزود: در مقوله مبارزه نیز مدیران و مسئولان مراکز استان ها باید برای سامان بخشیدن به زندان ها و بالا بردن ضریب امنیت این مراکز وقت بیشتری صرف کنند تا از آسیب های احتمالی در زندان ها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: سرکشی های مستمر از داخل زندان گامی موثر در راستای تامین امنیت زندان هاست و می تواند از تنش ها و دیدگاه های منفی در داخل زندان بکاهد.
در ادامه این آیین سیروس پناهی به عنوان سرپرست جدید حفاظت اطلاعات زندان های آذربایجان غربی معرفی شد.
بازدید و دیدار با مددجویان کانون اصلاح و تربیت ارومیه از دیگر برنامه های سفر یکروزه حمیدرضا پوریانی معاون حفاظت و اطلاعات سازمان زندان های کشور به آذربایجان غربی بود.
پوریانی از تمامی واحدهای کانون اصلاح و تربیت ارومیه از جمله آسایشگاه ها، واحدهای فرهنگی و خدماتی بازدید و با چند تن از مددجویان این مرکز گفت و گو کرد.
معاون حفاظت و اطلاعات سازمان زندانهای کشور با حضور در کتابخانه کانون اصلاح و تربیت ارومیه گفت: ترویج فرهنگ مطالعه یکی از اولویت های سازمان زندانهاست و در این راستا اداره کل فرهنگی سازمان زندان ها برنامه های خوبی برای ترویج ورونق بخشیدن به فعالیتهای فرهنگی از جمله کتابخوانی دارد.
بازدید از باشگاه تازه تاسیس و آماده افتتاح کانون اصلاح و تربیت ارومیه از دیگر برنامه های پوریانی بود.
معاون حفاظت و اطلاعات سازمان زندانهای کشور در ادامه سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی با حضور در ندامتگاه نسوان ارومیه از این زندان بازدید و با مددجویان به گفت و گو پرداخت.
پوریانی با حضور در ندامتگاه نسوان از واحدهای فرهنگی وتربیتی، بهداری، اشتغال وحرفه آموزی، دارالقرآن نسوان، کتابخانه و مهد کودک پرندگان مهاجر بازدید کرد.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.