به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و با مشارکت معاونت فرهنگی دانشگاه ارومیه؛ نشست سیر آرمانخواهی و آرمانگرایی در اندیشه دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ حجت الاسلام دکتر جباری معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه در این نشست با اشاره به اینکه هویت دانشجویی امروز در اصل یک تکاپوی علمی و فکری زنده و پویا در جهان امروز با سرمایه عظیم فرهنگ اسلامی و روحیه انقلابی است اظهار کرد:انقلابی بودن دانشجو به معنای تحول آفرین بودن بر اساس آرمانهای بلند اسلامی است .

وی افزود:انقلابی بودن دانشجو بدین معناست که دانشجوی حقیقت جو و عدالت طلب راضی به وضع موجود نیست و نمی خواهد رسوب و رکود کند و به افقهای بلند می نگرد و پیوسته با انتظارات زیادی که از خود و تلاشهای خود دارد در حال مقایسه موفقیت خودش و کشورش با سایر کشورهاست.

این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانشجوی عدالت خواه امروز فقط به توسعه و پیشرفت نمی اندیشد او بیشتر از این که یک جامعه و انسان مدرن داشته باشیم دغدغه انسانیت و اخلاق و ادب و معنویت را هم دارد .

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت:دانشجو نسبت به بسیاری از قشرهای دیگر وارسته تر و حق جوتر و صریح تر است و حقایق تلخ را به راحتی درک و بیان می کند تا با شجاعت و همت به شرایط بهتری از تحقق فرهنگ اسلامی در جامعه برسیم و  این همان گمشده امروزی ماست و چنانکه رهبری معظم انقلاب هم بیان کرده اند ما در ساخت دولت و نظام اسلامی موفقیت های نسبی خوبی داشته ایم اما در تحقق بخشی به فرهنگ اسلامی در فضای ارتباطات اجتماعی و سبک زندگی امروزی هنوز موانع بیشمار داریم .

حجت الاسلام جباری با اشاره به اینکه دانشجوی عدالت جو و حق طلب امروز اسیر جناح های سیاسی نیست و خود آگاهی دانشجوی امروز و درکی که از مسائل جامعه و جهان خود دارد بسیار فراتر از چارچوبهای تنگ جناحی است افزود: دانشجوی حق جوی امروز هرگز نمی تواند آینده روشن خودش را فدای منافع و‌ شادی های مقطعی کند  در عین حال که نشاط و شادی و روحیه قوی و خستگی ناپذیری جزء مشخصات اصلی شخصیت اوست .

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه تاکید کرد:دانشجوی امروز باید بداند که در کجای تاریخ و‌کدام مقطع از جغرافیای جهان ایستاده و‌ برای قدم زدن در مرزهای دانش بشری و فراتر رفتن از چارچوبهای بی رمق علمی و فکری موجود ، چه رسالت سنگینی بر عهده دارد .

جلسه به صورت پرسش و پاسخ بین دانشجویان و سخنران ادامه یافت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.