فرماندار ویژه مهاباد گفت:حفظ واحد های تولیدی در اولویت ما قرار دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی شجاعی در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان مهابادبرگزار شد با اشاره به اینکه اشتغال حتی یک نفر هم برای ما ارزشمند است و حفظ واحد های تولیدی در اولویت ما قرار دارد گفت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در بخش مالیاتی، بیمه ای و بانکی است.

وی با اشاره به اینکه رشد شهرستان مهاباد در مورد مالیات ۲ درصد بوده و رابطه بین مالیاتی و مودی را باید بهبود بخشیم اظهارکرد: در این رکورد اقتصادی کنونی، انعطاف پذیری بهترین راه کار است و باید جانب مردم را در نظر گرفت،وهمچنین از مشاورین مالیاتی استفاده کنیم و در این خصوص آموزش لازم را ارائه دهیم.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه  وضعیت تولید کنندگان و تولید مشخص است و باید راه کار عملی داشته باشیم گفت: خانه صنعت و معدن هم احیا شود و از طرف دیگر پاشنه آشیل ، بانک است، باید ذهنیت بانک‌ها را در مورد تولید کنندگان، تغییر دهیم و تعامل داشته باشند.

معصوم علی اکبری معاون امور صنایع، صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات واحد های تولیدی شهرک صنعتی مهاباد گفت: عمده مشکلات این شرکت ها مربوط به مسائل مالیاتی، بیمه ای و تسهیلات بانکی است.

وی افزود: با هماهنگی دستگاه های اجرایی و بانک های عامل و جلسات حضوری با تولید کنندگان، در تلاش هستیم این موانع را رفع کنیم.

حسن کماسی معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: اجرای عدالت مالیاتی و دور از سلیقه شدن میزان پرداخت مالیات واحد های تولید کننده باید عملی شود.

وی افزود: در تلاش هستیم مشکلات مالیاتی واحد های تولیدی استان را از طریق اقساطی کردن و بخشودگی جرایم مالیاتی کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان مهاباد 2 درصد از کل وصول مالیات و مطالبات استان است اظهار کرد: 51 میلیارد ریال به شهرداری مهاباد پرداخت شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.