کانکس های دومنظوره خورشیدی و گازی اهدایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، ولی عاقلی رئیس جهاددانشگاهی استان در مراسم ارسال محموله اهدایی جهاددانشگاهی به زلزله زدگان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان استانی  افزود: کمک های انسان دوستانه و فناورانه جهاددانشگاهی استان توسط متخصصین جهاد طراحی و تولید شده که شامل یک کانکس مجهز به ۴ حمام خورشیدی- برقی ،یک کانکس مجهز به ۴ سرویس بهداشتی و یک دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه امروز ارسال می شود و یک دستگاه بخاری خورشیدی خورشیدی گازی نیز بعد از طی مراحل آزمون و خطا ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به ارزش ریالی محموله ارسالی اظهار کرد: ارزش ریالی این کانکس های بهداشتی - خورشیدی معادل، ۶۰۰ میلیون ریال برآوردشده است .

وی با اشاره به شرایط سخت و سرمای هوا در مناطق زلزله زده، گفت: امیدواریم ارسال این محموله که یکی از نیازهای اصلی زلزله زدگان در این شرایط خاص است، بتواند تاحدودی از مشکلات زلزله زدگان را جبران کند .

 وی ادامه داد:طراحی حمام خورشیدی برای اولین بار در کشور طراحی شده که در شرایطی که دسترسی به گاز و برق میسر نباشد این سیستم جوابگوی مردم می باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در خصوص ویژگیهای این سیستم اظهار کرد: یخجال خورشیدی توسط انرژی خورشیدی  میتواند 24 ساعت نیاز را برطرف کند بدون استفاده از برق شهری و آبگرمکن خورشیدی بدون نیاز به گاز و برق توانایی دارد تا 90درجه سانتی گراد اب را گرم کند و در هوای ابری تا 50درجه آب را گرم کند.

وی ادامه داد:مولد خورشیدی یا برق سیار نیز توان ذخیره سازی 2 کیلووات برق در 24 ساعت ر ادراد و میتواند برق یک واحد مسکونی را به راحتی تامین کند.

محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در حاشیه مراسم ارسال کانکس بهداشتی- خورشیدی جهاددانشگاهی ضمن قدردانی از زحمات جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در یاری رساندن به زلزله زدگان کرمانشاه تصریح کرد: حرکت بشردوستانه جهاد دانشگاهی استان برای ارسال محموله کانکس بهداشتی خورشیدی دستاوردمهمی بوده است .

وی اظهار کرد: جهادانشگاهی به عنوان نهادی که نیازهای جامعه را شناسایی میکند،طی سالهای متمادی،با دستاوردهای خود در راستای رفع نیازها و مشکلات کشور تلاش کرده و موفقیتهای چشمگیری داشته است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.