این شمشیرباز 17 ساله اهل ارومیه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این رقابت ها در اسفند سال جاری گفت: تیم ملی شمشیربازی کشور تمرین ها و اردوهای خود را آغاز کرده و هر 2 هفته یک بار این تمرین ها پیگیری می شود.
هادی رضوی نیا ابراز امیدواری کرد که با کسب نتایج مطلوب برای تیم ملی افتخار آفرین باشد و این رقابت ها را فرصت مناسبی برای نشان دادن قدرت و ظرفیت شمشیربازان آذربایجان غربی در سطح ملی و بین المللی دانست.
این ورزشکار اسلحه فلوره که مقام سوم مسابقات قهرمانی آسیا را در تایلند و در بخش نوجوانان به دست آورده است، گفت: حدود هفت سال به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال کرده ام و با تلاش و پشتکار توانسته ام از سه سال قبل در تیم ملی عضو شوم.
وی حمایت های خانواده و انجام تمرین های سخت زیر نظر مربیان مجرب تیم ملی را رمز موفقیت خود عنوان کرد و افزود: شمشیربازی یک رشته آرامش بخش، با فعالیت ذهنی بالا و مفرح است که به یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی من تبدیل شده و جدایی از آن برای من غیرممکن است.
رضوی نیا ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های بالایی در رشته شمشیربازی است و می توان از این ظرفیت ها برای افزایش نمایندگان استان در تیم ملی استفاده کرد.
وی با اشاره به ممحدودیت امکانات محلی گفت: مشکلات ما نبود امکانات کافی در هیات برای تمرین ورزشکاران و نبود فروشگاه تجهیزات شمشیربازی در کشوراست که مجبور هستیم امکانات مورد نیاز را از خارج از کشور تامین کنیم.
وی افزود: استعداد ورزشکاران این رشته در استان بسیار بالاست ولی مشکل اصلی، کمبود امکانات در این رشته ورزشی است؛ مسئولان نسبت به گذشته حمایت های بهتری دارند ولی کافی نیست.
وی ادامه داد: مقام سوم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، مقام اول و دوم قهرمانی جوانان کشور، مقام اول و دوم قهرمانی نوجوانان کشور و همچنین مقام سوم نونهالان کشور را در کارنامه خود ثبت کرده ام.
به گزارش ایرنا هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد.
این هیات فعالیت خود را از سال 1382 در استان آغاز کرده و حضور قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، فریما باباپور، رضا محمودپور و سعید رمضانی در ترکیب تیم های ملی و کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی از موفقیت های ورزشکاران ملی پوش این هیات نوپاست.
از نوجوانان آینده دار این رشته در آذربایجان غربی می توان به هادی رضوی نیا و حسین شجاع زاده در اسلحه فلوره و امین خیردوست در اسلحه سابر اشاره کرد.
تیم شمشیربازی بانوان اپه ایست آذربایجان غربی اواسط آبان ماه سال 1395 با ایستادن بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور کاپ برنز را بالای سر برده و الهه قهرمانی از آذربایجان غربی به عنوان شمشیر باز تراز اول کشور در اسلحه فلوره معرفی شده است؛ همچنین سکینه نوری شمشیر باز اسلحه اپه اهل ارومیه، مقام سوم مسابقات شمشیربازی آزاد تایلند را به دست آورده و الهه قهرمانی شمشیرباز و ملی پوش فلوریست هیات شمشیربازی آذربایجان غربی نیز توانست در این رقابت مدال برنز اسلحه اپه را بر گردن بیاویزد.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.