مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی از بهره مندی بیش از 7 هزار نفر از بیمه بیکاری در استان خبرداد.

مقصود مقدمی کیا با حضور در خبرگزاری ایسنا منطقه آذربایجان غربی،ضمن گفت و گو با خبرنگاران ایسنا و با بیان اینکه تا شهریور سالجاری حدود 7 هزارو 376 نفر در سطح استان مستقیما از بیمه بیکاری بهره مندند، افزود: میزان بهره مندان از بیمه بیکاری در مقایسه با اسفند سال گذشته 4.34 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از مردم کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اظهار کرد: در حال حاضر حدود 38 درصد جمعیت استان و 56 درصد جمعیت شهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مقدمی کیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶شعبه بیمه تامین اجتماعی در استان فعالیت دارند تصریح کرد: ۵شعبه اقماری نیز در شهرهای شوط، پلدشت، قوشچی، اشنویه و میاندوآب مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 65 هزار نفر مستمری بگیر در استان از مزایای مستمری استفاده می کنند تصریح کرد: 369 هزار بیمه شده اصلی و یک میلیون و 200 هزار نفر با احتساب خانواده هایشان، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند که نسبت به سال گذشته این تعداد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مستمری ازکارافتادگی تامین اجتماعی اظهار کرد: 6 درصد از  65 هزار نفر مستمری بگیر استان از کارافتاده بوده و از مزایای تامین اجتماعی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه 14 هزار و 975 قالیباف در سطح استان از بیمه قالیبافی بهره مند هستند بیان کرد: در مقایسه با اسفند سال گذشته این تعداد 6.02 درصد کاهش یافته که بیشترین درصد کاهش مربوط به شعب شهرستان های ارومیه، نقده، سردشت، خوی ، میاندوآب، ماکو و کمترین درصد کاهش نیز در شهرستان های چایپاره، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و شاهین دژ است که این کاهش ها به لحاظ استفاده من غیر حق افراد از بیمه قالیبافی بوده است.

مقدمی کیا با تاکید بر اینکه یکی از بزرگ ترین سازمان تاثیر گذار کشور در  تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سازمان تامین اجتماعی است تصریح کرد: جامعه و کشوری موفق خواهد بود که در تولید و اشتغال سهم بالایی را داشته باشد و در همین راستا نیز سازمان تامین اجتماعی در صدد تامین تسهیلات لازم در امر تولید و اشتغال بوده است که این مهم نیز همکاری و مشارکت مقامات استانی و کشوری را می طلبد.

وی ادامه داد: ایجاد درآمد پایدار و افزایش تعداد بیمه شدگان از دیگر دغدغه های اساسی سازمان تامین اجتماعی است.

وی عدم آگاهی مردم نسبت به خدمات سازمان تامین اجتماعی را یکی از مهم ترین چالش های سازمان  عنوان کرد و گفت: رسانه ها در آگاه سازی مردم نسبت به خدمات ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی نقش برجسته ای را ایفا می کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص حق بیمه خبرنگاری نیز خاطر نشان کرد: خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور جامعه محسوب می شود و در همین بین نیز جز مشاغل حمایتی کشور بوده که حدود 50 درصد حق بیمه خبرنگاران توسط دولت پرداخت می شود و به منظور ثبت و ارائه تسهیلات به خبرنگاران باید از سوی صندوق اعتباری هنرمندان معرفی نامه ای به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ و ارسال شود.

وی در ادامه گفت: به منظور نهادینه ساختن فرهنگ بیمه و همچنین شناساندن آن در میان آحاد جامعه اقدامات قابل توجهی از جمله تعامل سازنده با مجامع کارگری و کارفرمایی، اتاق بازرگانی، شورای اصناف ، شورای اسلامی کار، کانون های بازنشستگی استان ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه 142 جهت مشاوره، حضور در گفت و گو های تلفنی صدا و سیما و همچنین افزایش میزان بازرسی ها، توزیع بروشور های تبلیغاتی از سایر اقدامات صورت گرفته سازمان در همین راستا بوده است.

مقدمی کیا طرح بخشودگی جرائم را یکی از طرح های اجرایی مطلوب این سازمان عنوان کرد و افزود: این طرح که از سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشته و به طور مطلوبی در سطح استان اجرا شد و تعاملات خوبی را با کارفرمایان ایجاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه دفترچه های درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان حذف شده است گفت: ایجاد تحول در حوزه خدمات فناوری اطلاعات،پاسخگویی آنلاین به ارباب رجوع،انجام پرداخت ها و ارائه لیست کارفرمایان به صورت الکترونیکی، اسکن کلیه پرونده الکترونیکی به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات و سو استفاده،ارائه سوابق بیمه شده به همراه ریز دستمزد و کارکرد بخشی از خدمات جدید این سازمان جهت ارائه به مردم بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.