معاونت فنی و فناوری های نوین انتقال خون آذربایجان غربی گفت:مورد مثبتی از افراد مبتلا به ایدز در سالجاری در انتقال خون استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیرضا خواجه نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل انتقال خون استان برگزارشد افزود: سازمان انتقال خون برای هر مراجعه کننده اهدای خون استاندارد های خاص خود را داشته و وظیفه اصلیش تامین خون سالم برای بیماران است و بدلیل وجود این حساسیت ها در 8 ماهه امسال در سازمان انتقال خون استان از بین اهداکنندگان مورد مثبت آلوده به ایدز نداشتیم.

وی به آمار افراد مبتلا به ایدز در کشور اشاره کرد و گفت:در سطح کشور 35 هزار نفر مبتلا به ویروس ایدز شناسایی شده و با احتساب نهفته  بودن ویروس و عدم اطلاع افراد ازآن پی شبینی می شود بیش از  100 هزار نفر در کشور مبتلا به این ویروس باشند.

خواجه نجفی در خصوص شناسایی و حمایت های که از افراد مبتلا به ایدز گفت:سیاست کشوری و دانشگاه های علوم پزشکی حمایت از افراد مبتلا به ایدز که چه بصورت خواسته و نا خواسته مبتلا به این ویروس شده اندبوده و وزارت بهداشت سیاست 90،90،90را طرح ریزی کرده تا در طول 4-3 سال آینده 90درصد افراد مبتلا را شناسایی و90درصد را درمان و90 درصد افراد رابه حدی برساند که قابلیت انتقال نداشته باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.