فرماندار بوکان گفت: اشتغال روستایی و شهری تا پایان سال اولویت کاری همه مسئولان باشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جمال خسروی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذارای ضمن تشریح وضعیت اشتغال شهرستان اظهار کرد: دولت برنامه های بسیار خوبی برای اشتغال در حوزه های روستایی و شهری اعلام کرده و بزودی این برنامه ها اجرائی و مقدمات کار فراهم می شود .

فرماندار بوکان میزان تسهیلات کل کشور در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر را 20 هزار میلیارد تومان و تسهیلات حوزه روستایی را 12 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت : خوشبختانه ظرفیت عظیمی در داخل شهرستان وجود دارد که قطعا می توان این پتانسیل خوب را بالفعل و عملیاتی کرد.

خسروی گفت:سهم استان و شهرستان براساس سرانه جمعیت و فاکتورهای لازم اعلام خواهد شد و تاکنون 150 میلیارد تومان در سطح استان اعلام وصول شده است .

وی در ادامه این جلسه به ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : تعهدات انجام این کار فراهم شده و کمیته ای برای این امر در حال پیگیری امورات است .

فرماندار بوکان در ادامه با اشاره به بحث اشتغال روستایی، بیان کرد: دو روستا در بخش مرکزی و سیمینه در قالب یک روستا ، یک محصول را به عنوان هدف در حوزه روستایی تعیین کردیم و در حال انجام مقدمات کار هستیم تا بدین طریق به عنوان روستاهای بدون بیکار اعلام شوند .

 خسروی در ادامه جلسه ضرورت ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه های محلی درشهر بوکان و سیمینه را یادآوری و دستور داد ادارات زیربط طبق تفاهم انجام شده با صندوق کارآفرینی امید مقدمات این کار را فراهم سازند.

وی ادامه داد: کارگروه اشتغال هم یک جلسه آموزشی توجیهی را با حضور دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها ، اصناف و کارآفرین های صنعتی خدماتی کشاورزی تشکیل دهند تا شیوه ارائه طرح را در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی کنند.

در پایان این جلسه فرماندار بوکان بر لزوم آسان کاری در پرداخت تسهیلات،نظارت دقیق بر نحوه هزینه کرد مبالغ پرداختی، اولویت بیکاران و تحصیل کردگان، حمایت جدی از گردشگری و طرح های نو و خلاقانه تاکید کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.