به گزارش ایرنا، احد مهدوی شامگاه یکشنبه در بازدید فرماندار میاندوآب از عملیات عمرانی این طرح در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع به تفکیک در بخش مهندسی و طراحی 92 درصد، در بخش تدارکات 70 درصد، در بخش ساختمان 56 درصد و در بخش نصب و راه اندازی 18 درصد پیشرفت کاری دارد.
وی افزود: برای ساخت پتروشیمی میاندوآب 50 میلیون یورو به صورت ارزی و 2 هزار میلیارد ریال به صورت ریالی اعتبار پیش بینی شده است.
مهدوی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات پتروشیمی این شهرستان از گمرک ترخیص و بارگیری شده است، گفت: محموله آخر نیز در گمرک بندرعباس است که پس از بارگیری و انتقال به این مجتمع، عملیات نصب نیز بلافاصله آغاز می شود.
مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب اظهار کرد: برآورد اولیه تولید محصولات این پتروشیمی 300 هزار تن محصول پی.وی.سی بود که بعد از مطالعات و بررسی اقتصادی به تولید پلی اتیلن با 175 هزار تن تولید سالانه تغییر یافت.
مهدوی بیان کرد: بعد از پایان مراحل ساخت این طرح، نیروهای مورد نیاز آن از طریق آزمون تخصصی جذب می شود.

** فرماندار: پتروشیمی میاندوآب برای 350 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه افتتاح این واحد فرصت اشتغال زایی خوبی را در شهرستان فراهم می کند، گفت: با راه اندازی این واحد پتروشیمی برای 350 نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود.
ناصر امیری اظهار کرد: زمین مورد نیاز پتروشیمی میاندوآب قبل از سال 1383 شمسی خریداری و در همان سال عملیات اجرایی آن آغاز شد ولی با یک دهه وقفه در اجرای آن از تابستان 1394 سرعت ساخت آن افزایش یافت.
امیری همچنین بر لزوم بکارگیری نیروهای بومی منطقه در این واحد پتروشیمی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، طرح پتروشیمی میاندوآب همراه با پتروشیمی مهاباد در سال 1383 شمسی به عنوان یکی از طرح های ملی دولت در منطقه کلنگ زنی و در همان سال نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تامین و دیوار کشی شد.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093/3072
**خبرنگار: زین العابدین شیخی ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.