معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: دانشجویان و دانشگاهها باید با آگاهی و بصیرت افزایی در راستای اعتلای منافع ملی کشور حرکت کنند.

علیرضا رادفر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دانشجو و دانشگاه مولد بصیرت و آگاهی است و  اینکه رسالت دانشجوی امروزی از رسالت و آرمان هایی که دانشجویان انقلابی برای تحقق انها حتی از جان خود نیز گذشتند متفاوت نیست افزود: دانشجویان امروز بعنوان پیشگامان خط مقدم علم و فرهنگ باید مستحکم تر از همیشه و با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا برای صیانت و پاسداری از ارزش ها و آرمانهای انقلاب تلاش کنند.

رادفر با بیان اینکه امروز دشمنان و معاندان نظام و برخی از جریانها درصددند تا مسیر انقلاب را تغییر دهند خاطر نشان کرد: جامعه علمی و دانشگاهی بواسطه اشرافیت بر مسائل باید با بصیرت و آگاهی بخشی به جامعه در مسیر خنثی سازی این توطئه ها گام بردارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش پررنگ تشکل ها و جنبش های دانشجویی قبل از انقلاب در راستای پاسداری از مبانی اسلامی برای مبارزه با رژیم ستم شاهی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب و با تغییر اقتضائات اجتماعی و سیاسی این تشکل ها علاوه بر کارکرد فکری و نظری با حضور پرشور در عرصه های سیاسی تبدیل به یکی از تعیین کننده ترین جریان های سیاسی در جهت گیری های اجتماعی و سیاسی شده اند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که فضا برای حضور و فعالیت دانشجویان در صحنه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ، علمی و اقتصادی بیش از پیش فراهم شده، دانشجویان با حضور خود می توانند جامعه را در مسیر دستیابی به اهداف توسعه ای یاری داده و با ارائه راهکارهای علمی گره از مشکلات در حوزه های مختلف بگشایند.

رادفر با بیان اینکه در سایه تلاش های دانشجویی، امروزه بیش از پیش برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در دانشگاهها شاهدهستیم گفت: بی تردید با اجرایی شدن کرسی های ازاد اندیشی آسیب های موجود در جامعه شناسایی و برای دستیابی به فرازها و اهداف مطلوب طرح ریزی های لازم انجام می شود که این از برکات نهادینه شدن فضای گفت و گو و تعامل در محیط های علمی است و بیش از این نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که دانشجویان را که جز نخبگان جامعه هستند را افسران جوان جبهه مبارزه با جنگ نرم خطاب کردند تصریح کرد: دانشجویان باید با برنامه ریزی دقیق و مدبرانه در راستای شناخت و مقابله با جنگ نرم طراحی شده از سوی دشمن تلاش کنند و در چنین فضایی، دانشجویان و فعالان عرصه فرهنگ که عرصه ای برای باز تولید رویدادها و ساختارهاست نقش آفرینی اصلی را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بااشاره به فعالیت خبرگزاری دانشجویی ایسنا افزود: خبرگزاری ایسنا نقش مهم و حساس تری در اطلاع رسانی مناسب ، اموزش های همگانی و آگاهی بخشی با توجه به فعالیت و ارتباط با حوزه دانشجویی ایفا می کند که ازاین رسانه مهم به لحاظ نوع فعالیت انتظار می رود که زمینه  بهره گیری از ظرفیت های علمی، دانشگاهی برای توسعه فضای رسانه ای و بستر ارتقاء وآگاهی علمی،اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را فراهم کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.