علیرضا شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد گاز در زمستان در بخش خانگی و اداری مصرف می شود، باید برای جلوگیری از افت فشار گاز در بخش صنعتی مصرف سوخت نهادهای دولتی را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: تاکنون پیک مصرف گاز در استان روزانه 22 میلیون مترمکعب بوده که این رقم در فصل زمستان به 28 میلیون متر مکعب می رسد.
وی افزود: 38 درصد گاز تولیدی در بخش خانگی، 37 درصد در بخش نیروگاه ها، 11 درصد در بخش سی ان جی و 14 درصد در بخش صنعت مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز در سال گذشته در آذربایجان غربی مصرف شده است، اظهار کرد: در سال جاری نیز تا کنون سه میلیارد و 347 میلیون متر مکعب مصرف گاز در استان داشته ایم و احتمال می دهیم به دلیل برودت هوا در سال جاری با رشد مصرف گاز روبرو باشیم.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به علت افت فشار گاز در برخی مواقع گفت: فاصله یک هزار و 750 کیلومتری ما با منبع گاز رسانی علت این افت فشار است که برای جلوگیری از این امر اتاق مانیتورینگ کنترل گاز را در سطح استان راه اندازی کرده ایم.
شیخی اظهار کرد: با راه اندازی مرکز مانیتورینگ میزان مصرف و میزان فشار گاز در تمامی نقاط استان تحت کنترل است.
وی ادامه داد: 860 هزار مشترک گاز با 400 هزار علمک و 12 هزار کیلومتر شبکه گاز رسانی در استان وجود دارد که با یک هزار و 55 ایستگاه سی جی اس و 300 واحد تی بی اس تحت کنترل و نظارت هستند.
وی افزود: شرکت گاز استان برای گاز رسانی در فصل زمستان و کنترل فشار گاز آمادگی کامل را دارد و مدیریت لازم و کنترل آنلاین مصرف گاز را تحت کنترل دارد.
به گزارش ایرنا، این استان در سال های گذشته از فشار پایین گاز در فصل سرما رنج برده است اما با تلاش های صورت گرفته و با وجود سرمای قابل توجه هوا این استان در سال های اخیر شاهد قطعی یا افت فشار گاز در استان نبوده ایم.
آذربایجان غربی دارای 17 شهرستان، 42 شهر و حدود 2 هزار و 800 روستاست و با توجه به قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، گازرسانی به این استان با دشواری های بسیار همراه است.
8135/ 2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.