به گزارش ایرنا، حسین حسین زاده در مراسمی که به مناسبی روز دانشجو در دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد، افزود: دانشجویان شاه کلید توسعه کشور هستند و باید با عمل به رسالت خود، دانش را حل کردن مشکلات جامعه به کار گیرند.
وی با اشاره به تاثیر دانشجویان در شکل گرفتن انقلاب اسلامی، دانشجویان را تاثیرگذارین قشر جامعه عنوان کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور ارومیه، اظهار کرد: مهمترین وظیفه دانشجویان درجامعه کنونی تلاش بی وقفه برای کسب علم ودانش و استفاده مفید و مناسب ازدانش کسب شده درجهت حل مسائل ومشکلات جامعه است.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناساندن آرمان های شهدا به دانشجویان و قشر جوان، گفت: باید اذعان کرد که شهادت 3 تن از دانشجویان 16 آذر 1332 شمسی، تاریخ ساز شد و سرنوشتی دیگر رقم زد.
حسین زاده از دانشجویان خواست تا قدردان خون شهدا باشند و اظهار کرد: باید قبول کرد که بدون امنیت توسعه علمی کشور کند شده و نمی توان به افق های ترسیم شده رسید.
وی در پایان با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه پیام نور ارومیه از مسئولان خواست تا در راستای افزایش بودجه این دانشگاه اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، 16 ماه آذر که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دانشجو نام گرفته است، همه ساله به یاد سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در واقعه 16 آذر 1332 گرامی داشته می شود.
در 16 آذر ماه 1332 نیروهای ارتش رژیم شاه به دانشجویان دانشگاه تهران به دلیل سفر ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا به ایران تظاهرات اعتراض کرده بوده اند حمله کردند و سه دانشجوی به نام های مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی هوادار و مهدی شریعت‌رضوی را در داخل دانشگاه به شهادت رساند.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.