مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نابودی گروهک تروریستی داعش حاصل همکاری و هماهنگی نیروهای مقاومت شیعه و سنی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین فروزان در بخشی از سخنان خود مراسم هفته وحدت که در مسجد رسول اکرم ماکو برگزار شد، با تاکید بر اینکه مطرح کردن بحث شیعه و سنی تفرقه دشمن بوده و سد محکم مقابله با فتنه، را وحدت دانست و تصریح کرد: در زمان جنگ دیدیم که بیشترین پیشمرگ ها و جان نثاران از کردها بودند و دشمن با دیدن این منظره ها باز دم از تفرقه شیعه و سنی می‌زند.

وی  تصریح کرد: زمانی که فقر ریشه کن و عدالت در جامعه ترویج یابد وحدت به معنای عملی خود رسیده است.

فروزان اظهار کرد: هرکس در اسلام بیشترین خدمت را به مردم بکنند از اهمیت بیشتری برخوردار است نه اینکه درچه  پستی و مقامی است.

وی به بازدیدهایی که از روستاهای کردنشین داشت اشاره کرد و افزود: محرومیت در روستاهای این منطقه غوغا می‌کند و باید دست به دست هم از حاشیه‌سازی‌ها به دور باشیم مشکلات را حل کنیم.

فروزان عدم تامین گازوئیل از سوی آموزش و پرورش برای روستاها را یک معضل جدید  روستاییان در باب ادامه تحصیل در روزهای سخت سال عنوان  کرد.

وی خدمت بی منت به مردم و نظام اسلامی را یک اصل مهم دانست و گفت: تلاش برای اجرای عدالت پایدار باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو فعالیت های سپاه در محرومیت‌زدایی و رسیدگی به معیشت روستاییان را بسیار چشمگیردانست و تصریح کرد: این اقدامات کم است و برای رفع محرومیت در این بخش جهاد جدی تمامی مدیران ادارات را می طلبد.

وی به تبعات اجتماعی دیوارکشی از سوی دولت ترکیه در مرز ایران اشاره کرد و افزود: مردم و مسئولین با دست به دست هم دادن باید حاشیه سازی ها را کم کنند و به مسائل و مشکلات جامعه بپردازند.

فروزان  رسیدگی به زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو را دستور کار فعلی این سازمان دانست و افزود: از اول سال جاری تا به امروز بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی از سوی سازمان در این منطقه شده است که نسبت به سال گذشته با افزایش هزینه رو به رو هستیم.

وی در ادامه تکمیل زیرساخت ها را زمینه‌ ای برای رونق اشتغال و معیشت مردم دانست.

مدیرعامل سازمان  منطقه آزاد ماکو بر آمار بازماندگان از تحصیل در منطقه اشاره کرد و افزود: مسائل زیادی در این موضوع دخیل هستند و مسئولین باید با کاوش این مسائل ،مشکلات را حل کنند و مسئولینی که لیاقت و شایستگی حل این مسائل را ندارد باید استعفا دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.