رضا طلایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ' فخرالدین دیدبان' در بخش فرمی و ' نوید بارانی ' و ' الهه بخشی' در بخش مبارزه با شکست دادن رقیبان خود مدال طلای این مسابقات کسب کردند و 'سجاد اقیانوسی' و 'ساعد اسدی' نیز در بخش مبارزه صاحب مدال های نقره جهانی شدند.
وی ادامه داد: استاد 'عبادالله بخشی' از مربیان رزمی کار کشور که به همراه 2 مربی دیگر هدایت تیم ملی آرنیس جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی بلاروس را بر عهده دارد از پیشکسوتان رزمی کار تکاب، رئیس سبک آرنیس در آذربایجان غربی و مربی سطح یک این رشته ورزشی است.
وی با تاکید بر اینکه مسابقات جهانی آرنیس 2017 از سه روز گذشته در شهر مینسک در حال برگزاری است، اضافه کرد: ملی پوشان آرنیس کار تکابی که نیمی از اعضای تیم ملی کشورمان را تشکیل می دهند از مطرح ترین ورزشکاران این سبک رزمی در کشور بوده و نقش موثری در موفقیت های تیم ملی آرنیس جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی دارند.
وی با اشاره به درخشش سایر ورزشکاران تکابی در عرصه های ملی و جهانی در 2 سال گذشته افزود: 'باربد صداقت'، کاراته کای جوان تکابی نیز چندی قبل مدال طلای مسابقات جهانی اسپانیا را کسب کرد.
به گزارش ایرنا رشته رزمی آرنیس رشته رزمی مبارزه با چوب است که زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت می کند و بر اساس سنت قدیمی مبارزه با چوب در کشور فیلیپین پایه ریزی شده است.
آرنیس علاوه بر اینکه ورزشی جذاب و تفریحی سالم محسوب می شود، نوعی دفاع شخصی نیز به شمار می رود و طرفین مبارزه در این رشته ورزشی از 2 قطعه چوب به طول 72 سانتی متر و قطر 2 سانتی متر استفاده می کنند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
** خبرنگار: امیر خالق نژاد ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.