به گزارش ایرنا، معاون مسافربری راه آهن آذربایجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه دومین قطار و تور عکاسی و فیلمبرداری اداره کل راه آهن آذربایجان در مسیر تبریز - بندر شرفخانه، سلماس، پل قطور و ایستگاه رازی در مرز ترکیه و برعکس است.
علیرضا سلیمانی افزود: راه آهن آذربایجان در راستای فراهم کردن زمینه شرکت هنرمندان عکس و فیلم استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی فیلم و عکس راه آهن دومین قطار تور گردشگری خود را به صورت یک روزه برگزار می کند.
سلیمانی بیان کرد: در این تور گردشگری هنرمندان عرصه فیلم و عکس و خبرنگاران با به تصویر کشیدن جلوه های زیبای طبیعت و توانمندی های ریلی در این مسیر خود را برای شرکت در جشنواره فیلم و عکس نودمین سال تاسیس راه آهن سراسری آماده می کنند.
مسئول قطار گردشگری تبریز - مرز رازی نیز در این خصوص گفت: کمک به رونق گردشگری و حمایت از این صنعت از عوامل اصلی راه اندازی این قطار گردشگری است.
عزیز حسن نژاد افزود: روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته این قطار گردشگری از تبریز به طرف مرز رازی خوی و مرز وان ترکیه حرکت می کند.
وی پل قطور را بزرگترین پل خاورمیانه عنوان کرد و گفت: در صورت توجه مسئولان، این پل و مجموعه خط آهن ها و تونل های موجود در آن یکی از بهترین فرصت های جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه است.
مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان نیز با اشاره به اینکه قدمت راه آهن آدربایجان به عنوان اولین راه آهن برقی کشور 102 سال است، گفت: راه آهن آذربایجان 468 کیلومتر است که 192 کیلومتر آن به عنوان اولین خط آهن برفی کشور محسوب می شود.
اسکندریان با بیان اینکه راه‌آهن آذربایجان یکی از نواحی 14 گانه راه‌آهن ایران است، ‌ادامه داد: محورهای تبریز- تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی که شامل 28 ایستگاه با 471 کیلومتر خط اصلی و 500 کیلومتر خط فرعی است، محدودهٔ این ناحیه را تشکیل می‌دهد.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره 70 نفر از خبرنگاران و عکاسان خبری و هنرمندان عرصه فیلم و عکس استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی حضور داشتند.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.