مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: تحقق مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی با روحیه منبعث از فرهنگ ایثار و شهادت محقق می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی یاوند عباسی در نشست تخصصی مشاوران امور ایثارگران استانداران و تعدادی از وزرا که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه موضوع ایثارگران به عنوان یک مساله فرابخشی در دولت مطرح است، افزود: با فرهنگ دنیا طلبی نمی توان کشور را بر اساس آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار، گذشت و شهادت راهگشاست، اظهار کرد: موضوع ترویج فرهنگ و توجه به آثار منتشر شده در زمینه ایثارگران از موضوعاتی است که استانداران باید توجه ویژه ای نسبت آن داشته باشند و بحث ایثار و شهادت تعارف نمی پذیرد.

عباسی با اشاره به اینکه مشاوران امور ایثارگران استانداران در این حوزه نقش هماهنگ کننده را دارند، بیان کرد: استاندار نقش هماهنگی همه مسایل استانی اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی وامنیتی را داراست و مشاوران استاندار در این زمینه به عنوان بازوان و نماینده استاندار باید نقش هماهنگی را ایفا کنند.

وی با اشاره به مسئولیت مشاوران امور ایثارگران استانداران اضافه کرد:اگر نگاه ها صرفا به داخل مجموعه باشد، این به معنی غافل شدن از نقش هماهنگی مشاوران است.

وی اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در دستگاه مربوط را مهم بیان کرد و افزود: موضوع تجلیل و تکریم باید همواره مد نظر باشد و با احترام باید با آنان رفتار شود.

عباسی ادامه داد: بخش هماهنگی در این حوزه دارای اهمیت خاصی بوده و نمی توان از کنار اتفاق هایی که در حوزه ایثار و شهادت می افتد، بی توجه رد شد.

وی مشاوران امور ایثارگران در استان ها را ملزم به دفاع از جایگاه ایثارگران و حقوق آنان دانست و گفت: مشاوران اگر می توانند از این جایگاه دفاع کنند در این سمت بمانند و اگر قادر نیستند باید جایگزینی برای خود پیدا کنند.

عباسی با بیان اینکه هر استاندار، رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ان استان به شمار می رود، اضافه کرد: استاندار باید برحسب وظیفه خود از جایگاه ایثار و شهادت دفاع کند و در مقابل حرکت های نامتعارف واکنش نشان دهد و تدبیر کند.

عباسی درباره شورای ترویج ایثار و شهادت، اظهار کرد: این شورا دارای نقص هایی از جمله نبودن مشاوران ایثارگران و جهاد کشاورزی در این شوراست در حالیکه جهاد کشاورزی 500 هزار رزمنده در دوران جنگ داشت ولی عضو ستاد نیست.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.