به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن حیدری در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد گفت: متاسفانه ۸۰ درصد اقتصاد کشور، دولتی است و باید در راستای منویات رهبری، اقتصاد کشور مردمی‌ و از ساختار نفت محور خارج شود..

وی بروکراسی های اداری را یکی از مشکلات رونق فضای کسب و کار اعلام و خاطر نشان کرد: ایران از نظر تولید علم در جهان رتبه ۱۶ را دارد ولی در شاخص سهولت کسب و کار در بین ۱۳۷کشور دنیا،۱۲۰ بوده و آذربایجان غربی نیز جزء ۱۰ استان آخر کشور در این شاخص قراردارد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری سعی دارد نواقصات سیستم آموزشی کشور را جبران کند اظهار کرد: امید است برنامه های انجام شده طی سالهای قبل در پارک علم و فناوری، امسال به نتیجه برسد و در این راستا توانسته ایم ۳ مرکز رشد واحدهای فناوردر استان در شهرهای ارومیه، میاندوآب و ماکو راه اندازی کنیم و بزودی واحد مهاباد نیز فعال خواهد شد.

حیدری با اشاره به نمایشگاه پژوهش و فناوری استان تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، ۵۲ غرفه از ۱۳ دستگاه اجرایی و مراکز دانشگاهی و ۳ شرکت خصوصی حضور دارند که در این نمایشگاه بخشی از پیشرفت های حوزه دانش بنیان و زنجیره علم و فناوری استان به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه پژوهش ها اکثراً بصورت مقالات منتشر می شود که کافی نیست اظهار کرد: باید ایده ها را تجاری سازی کنیم و تنها به ارائه مقالات اکتفا نکنیم.

حیدری گفت: امسال ۱۰ رویداد شتاب توسط پارک علم و فناوری در استان برنامه ریزی شده که ۵ ایده برگزار و مابقی نیز در طول سال با هدف توانمندسازی ایده های برتر برگزار می شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ازابتدای امسال، پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در۳ نمایشگاه بین‌المللی استانبول ترکیه، سامسون ترکیه و ایروان ارمنستان و چند نمایشگاه داخلی شرکت کرده است.

وی ادامه داد: بودجه مصوب امسال پارک علم و فناوری استان ۵میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴ برابر شده است

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: از ۵۳۵میلیون اعتبار مصوب به شرکت های دانش بنیان استان تنها ۲۸۸ میلیون تومان آن توسط شرکتهای دانش بنیان جذب شده است.

وی با اشاره به ایده های ارئه شده در رویدادهای شتاب استان تصریح کرد: سال گذشته ۶۷ ایده و امسال تاکنون ۱۷۹ ایده توسط ایده پردازان استان ارائه شده است که رشد خوبی در این زمینه رخ داده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۱۹ شرکت است که نیمی‌از آن در پارک علم و فناوری مستقرهستند.

وی افزود: امسال ۵ برنامه با هدف نمایش، شناسایی و توانمندسازی ایده های برتر با عنوان رویداد شتاب آذربایجان (روشا) برگزار شده و ۶امین آن اواخر آذرماه در مهاباد برگزار خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800450
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.