به گزارش خبرنگار ایرنا، این مانور روز چهارشنبه در دبیرستان دخترانه شاهد با همکاری 150 دانش آموز و حدود 80 نفر امدادگر، ماموران آتشنشانی و انتظامی در مهاباد برگزار شد.
در این رزمایش با به صدا درآمدن آژیر خطر، دانش آموزان با نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری و امداد رسانی به مصدومان آشنا و شرایط زلزله را تمرین و بازسازی کردند.
مسئول ستاد بحران مهاباد در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان در محیط مدرسه و در منزل از جمله گروه های جامعه هستند که همواره مورد تهدید زلزله قرار می گیرند و با آموزش و مانورهای مستمر باید میزان آمادگی آنها را برای مقابله با زلزله افزایش داد.
آزاد عبدالله پوری با اشاره به همکاری اداره هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس در این رزمایش اظهار کرد: نحوه عملکرد بموقع و درست این نهادها در زمان های بحران می تواند در کاهش میزان خسارت مالی و جانی تعیین کننده باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد نیز در این رزمایش گفت: امدادگران این شهرستان در هر موقعیت و برای هر نوع حادثه ای آمادگی کامل دارند.
رحمان مومن پور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر مهاباد جزو اولین امدادگران استان بودند که بلافاصله پس از حادثه زلزله کرمانشاه به محل زلزله اعزام و خدمات رسانی را آغاز کردند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز با بیان اهمیت آموزش نحوه مواجهه با زلزله به دانش آموزان گفت: این رزمایش با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور برگزار شد و شرایط حین و بعد از زلزله را برای دانش آموزان مشابه سازی کرد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093 ** خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.