یعقوب مزرعه لی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان فرار مالیاتی این پرونده ها پس از بررسی های صورت گرفته بیش از 670 میلیارد ریال تعیین شده و 110 میلیارد ریال از این میزان وصول شده و 560 میلیارد ریال نیز در حال وصول است.
وی با بیان اینکه سیستم مالیاتی در فرآیند تشخیص، رسیدگی و وصول عادلانه مالیات مطابق قانون ناگزیر از بررسی و رصد تراکنش های بانکی است، تاکید کرد: بررسی تراکنش های بانکی در راستای خواست مردم برای مقابله با تبعیض و بی عدالتی مالیاتی است.
وی هدف اصلی از اجرای قوانین مربوط به رصد تراکنش های بانکی را حمایت از فعالان اقتصادی قانون گرا و کمک به ایجاد فضای رقابتی سالم اقتصادی عنوان کرد و افزود: این حق و وظیفه دستگاه مالیاتی است که برای مقابله با فراریان مالیاتی و برهم زدن حاشیه امنی که برای فعالیت های مجرمانه خود ایجاد کرده اند، اطلاعات دقیق و روشنی از فعالیت اقتصادی افراد داشته باشد و قوانین موجود اجازه ارائه این اطلاعات را به سازمان امور مالیاتی داده است .
وی با تاکید بر اینکه کل میزان مالیات اظهارنامه های امسال مودیان مالیاتی در آذربایجان غربی 140 میلیارد ریال است، اظهار کرد: حدود 19 هزار اظهارنامه مالیاتی در بهار و تابستان امسال تکمیل شده که متوسط رقم مالیات این اظهارنامه ها حدود هفت میلیون و 500 هزار ریال بوده است.
به گفته مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی،متوسط مالیات پرونده های فرار مالیاتی از طریق تراکنش های بانکی مشکوک به 12 میلیارد ریال می رسد.
به گزارش ایرنا، مالیات از جمله بخش های مهم درآمدی در آذربایجان غربی به شمار می رود به طوری که از حدود 10 هزار میلیارد ریال درآمد پیش بینی شده برای امسال در این استان، بیش از 80 درصد به درآمدهای مالیاتی تعلق دارد.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.