دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی از ارسال 43 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد.


به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عزیز جوانپور در مراسم یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان غربی  به مناسبت گرایمداشت هفته بسیج، در محل سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی مدافع حرم افزود: از مجموع مقالات ارائه شده 25 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات و سه اثر برای تجلیل انتخاب شده است.


وی همچنین تحلیل محتوای 400 وصیت نامه از وصیت نامه های شهدای استان، تبیین الگوی رفتاری قرآنی در دفاع مقدس، تدوین و انتشار ویژه نامه شهید تحلیل محتوای آثار تولید شده در خصوص شهدای استان در رسانه های استانی و ملی، تدوین و توزیع سه هزار نسخه کتاب دفاع مقدس برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری را از جمله اقدامات انجام شده توسط کمیته علمی و پژوهشی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی عنوان کرد.


سرهنگ وحیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز نقش بسیج در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خدمات رسانی بر کسی قابل انکار نیست افزود: امروز همه دنیا به عظمت و صلابت بسیج پی برده اند و این ها همه زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بوده است.


وی با اشاره به نقش بی بدیل بسیج در همه عرصه ها، این نهاد مردمی را شجره طیبه ای خواند که امروز انقلاب از نعمت های آن استفاده می کند و افزود:اگر به تاریخ بنگریم از دویست سال پیش تا کنون بیش از یک میلیون کیلومتر مربع در قالب معاهدات مختلف از خاک جمهوری اسلامی  ایران جدا شده بود اما در 8 سال دفاع مقدس به برکت وجود بسیج و روحیه مقاومت در جوانان این مرز و بوم حتی یک وجب هم از خاک مقدس ایران جدانشد.


به گزارش ایسنا؛ در این مراسم از یادمان شهدای گمنام دانشگاه ارومیه رونمایی شدو تجلیل از خانوده های معظم شهدا نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.