امام جمعه موقت تهران گفت: زمینه استفاده از علم و دانش خواهران طلبه بیشتر فراهم شود .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی آیت الله سید احمد خاتمی در همایش حوزه انقلابی و طللاب ولایی در ارومیه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه به تعبیر یکی از مراجع دینی، میراث نبوت و امامت هستند و پیامبر بنیان گذار همه حوزه های علمیه است تصریح کرد: امروز حوزه علمیه خواهران نقش ارزنده ای در نشر دین دارند وباید در کنار تهیه کارهای نرم افزاری که در حوزه علمیه خواهران انجام می‌شود زمینه استفاده از علم و دانش این خواهران طلبه بیشتر فراهم شود .

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی هزارودویست طلبه در حوزه های علمیه قم دارد اظهارکرد: حضوراین تعداد طلبه نشان می دهد که این مردم طلبه پرورند  وازطرفی نیز هادیان دین در این استان اکثرا جوان هستند .

امام جمعه موقت تهران با توجه به اینکه تنها در۲۰درصد مساجد شهر عالمان دینی نماز می خوانند گفت: شرایطی باید فراهم شود تا در صدرصد مساجد و با حضور علما نماز اقامه شود .

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه هویت کار روحانیت فرا شغلی و فرا صنفی است و باید با بینش عشق به خدا و سربازی امام زمان (عج) قدم در مسیر طلبگی گذاشته شود افزود: حوزه های علمیه دغدغه رهبری و مراجع تقلید است و در این راستا از طرح های مفید که باعث بالندگی و رشد حوزه های علمیه شود بدون محدودیت مالی حمایت می شود .

وی گفت: در طلبگی چند دام وجود دارد که مهمترین انها دام سکولار و جدا کردن دین از سیاست مطرح است،که دام انحراف عقیدتی، دام اقتصادی و دام اخلاقی به خصوص در طلاب جوان بیشتر اتفاق می افتد .

آیت الله  خاتمی با اشاره به اینکه روحانیت شناسنامه دین است وباید طوری عمل شود که به این شناسنامه اسیب نرسد گفت: تدین، تقوی و تعهد  سه رکن طلبگی است و داشتن خط صحیح سیاسی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی های یک طلبه و خادم اسلام است .

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مواردی چون درس اخلاق ،نظارت بر طلاب مبتدی، درس تحلیل سیاسی ،انتخاب استاد معذب را از راه های معصون ماندن از دام های طلبگی بیان کرد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.