دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: باید یافته‌های علمی و تجربیات موجود به جراح‌های جوان در کشور منتقل شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی فیروز صالح‌پور در کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب ایران که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: یافته‌های علمی و تجربیات موجود باید به جراح‌های جوان در کشور منتقل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مختلف این فرصت را به وجود می‌آورند که در حضور پیشکسوت‌های با تجربه، مسائل، مطالب علمی و موضوع‌های قابل بحث به صورت سخنرانی‌ها و کنکاش و همفکری مطرح شود تصریح کرد: در این صورت همکاران جوان از این مطالب و هم‌اندیشی‌ها می‌توانند استفاده کرده و به اندوخته‌ها و تجربیات خود اضافه کنند.

صالح‌پور گفت: در این همایش‌ علاوه بر  حضور متخصصان واساتید این حوزه، موضوع‌های مختلف پیرامون جراحی مغز، ستون فقرات و در حوزه‌های مختلف جراحی مغز بزرگسالان و اطفال تجربیات موجود مبادله می‌شود.

وی به همکاری گروه جراحی مغز تبریز و ارومیه، آموزش رزیدنت‌های ارومیه در تبریز و فعالیت‌های بین بخشی اشاره کرد و ادامه داد: در این همایش دو گروه با همدلی و صمیمیت برای برگزاری همایش بین المللی تلاش مضاعفی کرده‌اند به طوری که امیدوار هستیم این همایش در افزودن دانش و تجربه بیشتر به همه همکاران تاثیرگذار باشد.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی نیز افزود: آذربایجان غربی یکی از استان های استراتژیک است و برگزاری چنین کنگره ای نشان از امنیت این استان است.

وی تصریح کرد: وجود ۱۲۰۰۰ شهید تقدیم شده به انقلاب یکی از دلایل وجود چنین امنیتی است.

اقازاده با اشاره به اینکه قدمت دانشگاه عاوم پزشکی استان به ۱۵۰ سال قبل بازمیگردد افزود:ارومیه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران مطرح است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.