رضا داغستانی، رئیس اداره آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه طرح مشارکت های اجتماعی دانش آموزان در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در 60 کلاس درس، گفت: ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان اعم از افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.
وی افزود: اصلاح نگرش‌ها در زمینه رفتار‌های پرخطر، ارتقاء سرمایه اجتماعی، افزایش مهارت‌های کار گروهی و مشارکت در بین دانش آموزان از دیگر اهداف عملیاتی این طرح است.
داغستانی ادامه داد: طرح نماد یا مشارکت اجتماعی دانش آموزان برای دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم و با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: طرح مشارکت های اجتماعی دانش آموزان سال گذشته به صورت پایلوت در 10 مدرسه اجرا شد و امسال نیز در 30 مدرسه در شهرستان های خوی، مهاباد و ارومیه اجرا می شود.
داغستانی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال حیات طیبه است و ترویج روحیه مشارکت در دانش آموزان یکی از مصادیق بارز آن به شمار می رود.
به گزارش ایرنا کارگاه آموزشی عوامل اجرایی طرح نماد یا همان 'مشارکت های اجتماعی دانش آموزان' به مدت سه روز با حضور بیش از 70 مدیر و معلم مدرسه به مدت سه روز برگزار می شود.
آذربایجان غربی دارای 570 هزار دانش آموز است که در چهار هزار و 800 مدرسه تحصیل می کنند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.