معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از سند دارشدن بیش از 2 هزار و 400 رقبه در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه  آذربایجان غربی  رضا فروزش با اشاره به اینکه امسال تعداد دو هزار و 436 رقبه در آذربایجان‌غربی سنددار و در سامانه ثبت شده است اظهار کرد: این آمار بی‌سابقه بوده، چون در طول سال گذشته تنها یک هزار و 800 رقبه سندار شده بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون دو تا سه هزار رقبه نیز در دست اقدام برای سنددار کردن در استان است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از اجرای 25 حکم از ابتدای سال در دادگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن 18پرونده نیز در 6 ماهه نخست امسال در محاکم قضایی تعیین تکلیف شده در حالی که هدف‌گذاری این معاونت 12 پرونده بوده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته قوانین در استان افزود: اعضای این کمیته، معاون‌های حقوقی و ثبتی استان‌های همجوار و وکلای آذربایجان‌غربی هستند.

فروزش با اشاره به اینکه برخی ارباب رجوع بحق نسبت به برخی قوانین آیین‌نامه نحوه وصول پذیره معترض بوده و به قوانین ایراد وارد می‌کنند بیان کرد: در این رابطه نظر قضات، وکلا،کارشناسان و معاون‌های حقوقی و پارلمانی استان‌های همجوار مثل تبریز مطرح شده و سپس به اداره کل قوانین حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد می‌شود و آنها نیز با کارشناسان خود این قوانین را بررسی و ایرادات را وارد دانستند.

وی تصریح کرد: پس این قوانینی که دارای خلاء هستند، باید در مجلس شورای اسلامی تصحیح شود و در این رابطه، در سال گذشته سه جلسه در اردبیل، تبریز و ارومیه تشکیل شده و امسال نیز سه جلسه تشکیل یافته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.