علی دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اشنویه اظهار کرد: این تسهیلات برای حمایت از طرح های روستایی مناطق مرزی با صفر درصد کارمزد در صورت ارائه طرح تولیدی پرداخت می شود.
وی بیان کرد: به زودی یکهزار تعاونی در یکهزار روستا در سراسر کشور در قالب طرح روستا تعاون با هدف گسترش تعاونی های تولیدی اشتغال زا راه اندازی می شود.
وی سهم آذربایجان غربی از اجرای طرح روستا تعاون را 62 شرکت تعاونی در روستاها در 2 فاز اعلام کرد و افزود: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد کسب و کار در روستاها از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: سال گذشته 60 تعاونی در جشنواره تعاونی های برتر شرکت داشتند و امسال 144شرکت تعاونی در این جشنواره شرکت کردند و 17 شرکت تعاونی برتر استانی و 2 شرکت تعاونی برتر کشوری، سهم آذربایجان غربی در این جشنواره بود.
وی همچنین در خصوص وضع تعاونی ها در اشنویه گفت: برای ایجاد شرکت توسعه عمران شهرستان در اشنویه با همکاری و قول مساعد فرماندار این شهرستان، آمادگی داریم و به زودی شاهد تشکیل شرکت های توسعه روستایی در این شهرستان خواهیم بود که به نوبه خود می توانند برای بهبود اشتغال موثر باشند.
2 هزار شرکت تعاونی فعال در آذربایجان غربی وجود دارد که از این راه برای 35 هزار نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
شهرستان اشنویه 34 شرکت تعاونی فعال وجود دارد و برای 450 نفر اشتغال ایجاد شده است.
شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی واقع است و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/2093/** خبرنگار: سارا معروفی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.