محمود بدلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون در 23 درصد از روستاهای استان عملیات طرح هادی اجرا شده است، افزود: طرح هادیدر 501 روستای استان نیز به اتمام رسیده است و امسال در 125 روستای استان هم عملیات اجرایی طرح هادی اجرا می شود.
وی مسیر گشایی، جدول گذاری، بهسازی و آسفالت ریزی، احداث یادمان و احداث دیوار ساحلی را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای اجرای طرح هادی در روستاهای استان انجام می شود.
وی اضافه کرد: سهمیه قیر رایگان آذربایجان غربی در سال های 1394 و 1395 هجری شمسی 32 هزار تن بود که این میزان قیر با همت و همکاری دهیاری های استان و مشارکت اهالی روستاها در 124 روستا توزیع شد و امسال نیز با اختصاص بیش از 22 هزار تن قیر در 100 روستای استان آسفالت ریزی می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 2 هزار و 200 روستای بالای 20 خانوار است که نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است.
طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
براساس این گزارش تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.