رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی از ثبت نام ۳هزار و ۵۰ دانشجو طی سال تحصیلی جدید دراین دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، میرحسن رسولی صدقیانی در جمع خبرنگاران به مناسبت ربع قرن فعالیت این دانشگاه با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته های مهارتی و کاربردی محور گفت: دانشگاه علمی کاربردی با هدف مهارتی و کاربردی کردن آموزش‌ها، در ۴ گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت و فنی اقدام به جذب دانشجو می کند که ۲۵ مرکز استانی در آذربایجان غربی، امسال ۳۰۵۰ دانشجو پذیرش کردند.

وی افزود: مهرماه امسال، ۲۳ مرکز از ۲۵ مرکز دانشگاهی در سراسر استان اقدام به جذب دانشجو کردند و تنها مراکز مدیریت فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی میاندوآب بودند که دانشجویی پذیرش نکردند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی: در حال حاضر در ۲۵مرکز دانشگاهی سراسر استان، بالغ بر ۹۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در میزان جذب دانشجو در این دانشگاه، افزایش ۲ برابری را شاهدهستیم که نشان از پویایی و علاقه دانشجویان به این دانشگاه است.

وی اضافه کرد: از این تعداد دانشجو، ۶۵۰۰ نفر در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۶۰۰ دانشجو در رشته های صنعت و فنی، ۹۰۰ نفر در رشته های فرهنگ و هنر و ۳۵۰ نفر در رشته های کشاورزی تحصیل می کنند.

صدقیانی در مورد ادغام دانشگاه های علمی وکاربردی و فنی حرفه ای در سطح کشور گفت:این طرح در بحث وتبادل نظر در سطح کشوری مطرح شده است وطی نامه ای که به دانشگاه‌های علمی وکاربردی استان ها ارسال شده است، این طرح منتفی تلقی شده وادغامی در کار نخواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه طی سال تحصیلی گذشته، 2 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شده است از اعلام عنوان این کرسی ها امتناع کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.