خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان آذربایجان غربی از پروژه های در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات این حوزه قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از ارومیه، در بازدید خبرنگاران از طرح توسعه بیمارستان امام خمینی ره، محمود ساری خان، مشاور رئیس دانشگاه گفت: یکی از مشکلات عدیده دانشگاه در دوران گذشته نبود نقشه راه و استراتژی کلان بود که در دوره جدید اولین اقدام صورت گرفته، مطالعه وضعیت دانشگاه و تدوین نقشه راه انجام گرفت.

به گفته وی، پراکندگی پردیس‌های دانشگاه در اقصی  نقاط شهر ضعف دیگری بود که مشکلات ریز و درشتی ایجاد کرده بود و برای حل مشکل، پردیس دانشگاه در جاده سرو در زمینه آموزشی، دهکده سلامت در ابتدای جاده سرو در زمینه های آموزشی و درمانی و ساختمان نیمه تمام واقع در کنار باغ رضوان نیز ستادی خواهد بود و همه معاونت های دانشگاه در آنجا تجمیع خواهد شد.

وی همچنین در مورد کلینیک تدبیر وآورین داورخانه رباتیک شمالغرب کشور گفت: این پروژه در ۱۶ طبقه به بهره‌برداری خواهد رسید که دو طبقه زیر زمینی آن در راستای آماده سازی برای پدافند غیر عامل می باشد.

وی افزود:ساخت کلینیک هوشمند تدبیر وتجهیز وسایل درمانگاهی ودیگر بخش ها بدون واسطه صورت گرفته ومستقیم از کشور مبداء خریداری شده است که این خود از ثمرات برجام می باشد.

آزمایشگاه مرجع ارومیه نماد اقتصاد مقاومتی

در ادامه خبرنگاران از ساختمان در دست افتتاح آزمایشگاه مرجع بازدید کردند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در مجموعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه یک آزمایشگاه مرجع در حال ساخت است، تصریح کرد: اعتبار ساخت این آزمایشگاه ۷۰ میلیارد ریال بوده که در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع ساخته شده است که درواقع سایر آزمایشگاه‌های موجود در بیمارستان امام خمینی (ره) پس از تکمیل این طرح به صورت متمرکز در این آزمایشگاه فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: در این صورت فضای خالی ایجاد شده در بیمارستان امام در اختیار بیماران بستری قرار خواهد گرفت و خدمات بیشتری به مراجعین این بیمارستان ارائه خواهد شد.

ساریخان ساخت این آزمایشگاه مرجع را نمادی از اقتصاد مقاومتی دانست و اشاره کرد: این پروژه مدت‌ها به دلیل نبود اعتبار راکد بود که برای جلوگیری از اتلاف منابع و زمان منابع مالی برای این طرح ایجاد شد و در طبقات بالای این آزمایشگاه مراکز تحقیقاتی برای بیماران تالاسمی، ژنتیک و ... در نظر گرفته شده است.

اولین داروخانه ربایتک کشور در ارومیه

ساریخان با اشاره به تاسیس اولین داروخانه رباتیک کشور در این ساختمان گفت: این داروخانه  داروها را از طریق نسخه های الکترونیکی طبقه بندی و تحویل بیماران داده می شود.

وی افزود: این درمانگاه در ۱۶ طبقه در حال ساخت بوده که دو طبقه آن مربوط به زیرزمین است و زیربنای آن ۲۵ هزار متر مربع بوده و ۶۳۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

وی عنوان کرد: طبقات اول و هم‌کف این مجموعه برای کارهای تجاری مانند فروش تجهیزات پزشکی اختصاص یافته و چندین طبقه برای معرفی سبک زندگی اختصاص یافته است و در طبقات ۱۰ و ۱۱ خدمات دندان ‌پزشکی ارائه می‌شود و طبقات ۱۳ و ۱۴ شامل رستوران و مهمان سرا است.

ساریخان با بیان اینکه همه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی دارای کلینیک‌های تخصصی هستند، ادامه داد: همه این کلینیک‌ها از طریق نرم‌افزار به هم مرتبط بوده و سیستم وقت‌گیری به صورت آنلاین و اینترنتی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که بیمار در ساعت مقرر بدون معطلی به دکتر مربوطه مراجعه کرده و مورد درمان قرار می‌گیرد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه اظهار داشت: این بیمارستان در طول شش ماه ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌تواند باری بزرگ را از دوش بیمارستان کوثر ارومیه بردارد.

وی گفت: ین بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی بوده و در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع ساخته شده است و در اردیبهشت ۹۶ این پروژه خاک‌برداری شد و کل اعتبار تخصیص یافته به این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

ترویج زایمان طبیعی در مرکز سلامت مادر ارومیه

علی صدقیانی‌فر رئیس مرکز بهداشت ارومیه در بازدید خبرنگاران از مجتمع خدمات سلامت باروری مادر ارومیه، اظهار کرد: این مجتمع جزء طرح‌های ابتکاری آذربایجان‌غربی بوده که با هدف تشویق زنان به زایمان طبیعی راه‌اندازی شده و این مجتمع دارای پنج واحد LDR و ۱۰ تخت برای دوره پس از زایمان است.

وی افزود: آموزش و مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره ژنتیک، مشاوره تغذیه، آموزش و آمادگی برای زایمان، زایمان ایمن و ارائه خدمات بارورری از جمله اقدامات این مرکز است.

صدقیانی فر با بیان اینکه این مجتمع یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌ها در ایران است، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ مادر در این مجتمع به صورت طبیعی زایمان کردند و این مادران با توجه به اینکه آموزش‌های لازم را در ارتباط با چگونگی کاهش درد زایمان دریافت می‌کنند کمترین میزان تزریق اکسی ‌توسین را دارند.

۷۰ پایگاه سلامت/ پیشرفت ۷۰درصدی بیمارستان مطهری

رئیس مرکز بهداشت ارومیه خاطر نشان کرد: ۳۴۰ پروژه در حوزه سلامت و بهداشت در استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد یک‌ سوم تکمیل شده و دوسوم با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال ساخت هستند و پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر(عج) در زمین بالغ بر ۲۶۰ مترمربع ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۶۷ مرکز خدمات سلامت جامع روستایی در ارومیه وجود دارد، توضیح داد: ۷۰ پایگاه سلامت ضمیمه  و غیرضمیمه شهری و بیش از ۲۲۰ خانه بهداشت در ارومیه وجود دارد و اعتبار صرف شده برای ساخت و تجهیز پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر(عج) ۲۰ میلیارد ریال است.

خبرنگاران ارومیه به بازدید از طرح توسعه‌ ای بیمارستان شهید مطهری ارومیه پرداختند و  جعفر کیاست‌فر رئیس بیمارستان شهید مطهری ارومیه در ارتباط با طرح توسعه‌ای این بیمارستان، بیان کرد: در طبقه اول این طرح مرکز غربالگری و تشخیص سرطان راه‌اندازی می‌شود و در صورت تکمیل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه با انتقال بخش زنان این بیمارستان این مجموعه به طور کامل به کودکان خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این مجموعه در پنج طبقه در حال ساخت است، افزود: هر طبقه با زیربنایی بالغ بر ۹۰۰ مترمربع بوده و دارای ۲۷ تخت همراه با امکانات رفاهی برای بیماران است، که به احتمال زیاد در اردیبهشت‌ماه ۹۷ افتتاح خواهد شد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این مجموعه ۷۰ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.