معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور از اختصاص 4800 میلیارد ریال تسهیلات 6 درصدی به بخش تولید روستایی و مرزی آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جمشید انصاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص 120 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکی برای رونق تولید بخش روستایی و مرزی کشور گفت: سهم این استان از اعتبار اطلاعی چهار درصد است که 4 هزار و 800 میلیارد ریال را شامل می شود.

وی گفت: این میزان اعتبار اختصاص یافته به استان در بخش روستایی، عشایری و مرزی استان صورت می گیرد و بیش از کل منابع توزیعی در قالب رفع موانع تولید در سال گذشته در این استان است.

انصاری تصریح کرد: از این میزان 45 درصد به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 15 درصد به بخش خدمات و آی تی، 10 درصد به بخش گردشگری، 10 درصد به بخش معدن و پنج درصد به هریک از بخش های صنایع دستی و فرش دستباف در مناطق روستایی اختصاص می یابد.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور اظهار کرد: 10 درصد از این میزان نیز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص داده شده ته در اختیار واحدهای مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این مبلغ با ابتکار دولت، موافقت مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل منابع اختصاصی از صندوق توسعه ملی ار منابع ارزی به ریالی و تصویب مجلس به بخش روستایی و مرزی اختصاص داده شده است که می تواند در کاهش مشکلات تولید روستایی و کاهش بار ستاد رفع موانع تولید نیز بسیار کارساز باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره با فعالیت مناسب بانک های آذربایجان غربی در اختصاص منابع به رفع موانع تولید در سال گدشته و امسال بیان کرد: بانک هایی که جرات کرده و بیش از منابع خود، در این خصوص مصارف داشته اند باید به جای بازخواست، تشویق شوند و من این امر را در تهران پیگیری می کنم.

انصاری تاکید کرد: طبق تکلیف برنامه ششم توسعه، سالانه باید بین 950 هزار تا یک میلیون شغل در کشور و حدود 40 هزار شعل در استان ایجاد شود که این امر بدون همکاری بانک ها قابل اجرا نیست.

وی اختصاص یکهزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش واحدهای صادراتی آذربایجان غربی به ویژه در بخش کشاورزی را یادآوری کرد و گفت: می توان این امر را امسال نیز تداوم بخشید و میزان تسهیلات بازگشت داده شده به بانک را در همین مسیر هزینه کرد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.