ابولقاسم مهمان نواز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نیاز همیشگی به خون و فرآورده های آن در بیمارستان های خوی و شهرهای شمال آذربایجان غربی افزود: شهرستان خوی پایلوت دریافت و مرکز اهدای خون شهرهای شمال است و پایگاه مستقر در این شهر وظیفه رسیدگی به تمامی شهرها را دارد.
وی درباره میزان خون اهدایی در سال گذشته گفت: سال گذشته 11 هزار واحد خون از شهروندان خوی دریافت شده بود.
وی ادامه داد: خون های اهدایی پس از انجام آزمایش های غربالگری، گروه بندی و به صورت خون کامل یا فرآورده های خونی بر حسب نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی شمال استان توزیع می شود.
مهمان نواز افزود: خیران می توانند به دلیل عام المنفعه بودن انتقال خون، در جهت ارتقای جایگاه انتقال خون قدم های شایسته ای بردارند تا شاهد شکوفایی بیشتر این ارگان مردم نهاد در سطح شهرهای شمال استان باشیم.
مهمان نواز با اشاره به اینکه بانوان کمتر برای اهدای خون مراجعه می کنند، از این قشر خواست تا به خیل اهدا کنندگان بپیوندند و در این فریضه انسانی مشارکت داشته باشند.
وی بیان کرد: انتقال خون یکی از ارکان اساسی و پشتیبان مراکز درمانی است و مردم و مسئولان در تحقق رسالت های این سازمان حمایت و پشتیبانی بیشتر انجام دهند.
به گزارش ایرنا سالانه بیش از 70 هزار واحد خونی در آذربایجان غربی اهدا می شود.
اهدای خون یک نیاز دائمی بوده و زندگی بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و تصادفی در گرو دریافت مداوم خون و فرآورده های آن است.
‌شهرستان 385 هزارنفری خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان است.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.