امام جمعه موقت ارومیه گفت: شرکت میلیون‌‌ها نفر در پیاده‌روی اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی آیت الله سید علی اکبر قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه اربعین دارای اسرار معنوی و اسرار سیاسی، اجتماعی است افزود: حضور میلیونی مسلمانان در کربلا نشان از همدلی جهان اسلام  و اقتدار مسلمانان است و  این حضور  تنها  ناشی از کشش معنوی و ارادت به اباعبدالله است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با  ثواب کسی که پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود گفت:هر کسی پیاده به زیارت قبر حسین(ع) برود، خداوند برای هر قدمی هزار حسنه نوشته و هزار گناه از او پاک می کند و رتبه اش هزار درجه بالا می رود.

وی با تاکید براینکه ولایت فقیه یکی از بزرگ ترین نعمت های خداوند برای مردم است افزود:ملت ایران تمام پیشرفت ها و موفقیت هایی که کسب کرده مرهون حاکمیت ولایت فقیه است و همه باید قدر این نعمت را بدانیم.

آیت الله قریشی گفت: باید بدانیم که در غیاب امام زمان (عج)، ولی فقیه نایب برحق آن حضرت و ائمه اطهار (ع) است و منویات ولایت‌فقیه در تمامی امورات کشوری باید در رأس قرار گیرد.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه 20 میلیارد تومان روزانه خرج واردات بنزین می‌شود افزود:پرداخت قیمت گزافی برای واردات این محصول درد آور است و باید مسئولان چاره ای بندیشند تا بنزین مصرفی، در کشور تولید شود و نیز کشور متحمل این هزینه گزاف نشود.

امام جمعه موقت ارومیه بر ضرورت رعایت تقوای الهی، پرهیز از گناه و معاصی تاکید کرد و گفت: عزت دنیا و نجات در آخرت در سایه رعایت تقوای الهی فراهم می شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج نماز جمعه در جامعه امروز گفت: همه اقشار مردم باید برای ترویج اقامه نماز جمعه تلاش کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.