به گزارش ایرنا روابط عمومی در بسیاری از واحدهای صنعتی این استان یار ذخیره به شمار می رود و تشکیل شورای اطلاع رسانی در شرکت شهرک های صنعتی می تواند استراتژی شکل گیری و شکوفایی روابط عمومی در این واحد را تدوین کند.
اگرچه تشکیل شورای اطلاع رسانی در شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی مدیون سیاست گذاری های بالادستی است اما دغدغه مدیران بومی برای تشکیل و پیشبرد اهداف این شورا در نخستین جلسه آن که امروز /پنجشنبه/ در ارومیه برگزار شد، افق روشنی را پیش روی فعالیت های مربوط به روابط عمومی صنایع قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اطلاع رسانی در مفهوم عام آن به فعالیت های بازاریابی و فروش پیوند خورده است.
احسان جوی اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ارتقای سطح آگاهی جامعه به ویژه اصحاب رسانه از سیاست ها و ماموریت های این سازمان را دنبال می کند.
به گفته وی اطلاع رسانی در افزایش بهره برداری در واحدهای صنعتی موثر است اما تاکنون در بخش صنایع این استان از ظرفیت رسانه های ارتباط جمعی به نحو بهینه در این امر استفاده نشده است.
وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی با توانمندی های بسیار بالایی در این استان وجود دارد که هنوز وارد فضای تبلیغات و بازاریابی نشده است، افزود: صنعتگران برای استفاده از رسانه ها و معرفی تولیدات خود رغبت بسیار اندکی دارند.
وی بیان کرد: مشکل اصلی واحدهای صنعتی به ظاهر کمبود نقدینگی است اما همین مشکل نیز در سایه بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف می تواند تا حدود زیادی مرتفع شود و حجم نیاز به سرمایه در گردش را کاهش دهد.
به گفته وی دولت به صورت مقطعی به دنبال تامین نقدینگی صنایع است اما این واحدها باید وارد فضای اطلاع رسانی، تبلیغات، بازاریابی، پژوهش و افکارسنجی شوند تا بتوانند دوام پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه رقابت پذیری یکی از دلایل اصلی برای فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در واحدهای صنعتی است، افزود: واحدهای صنعتی این استان در زمان حاضر تمایل چندانی برای حضور در نمایشگاه های داخلی و به ویژه خارجی ندارند و این در حالی که مشتریان در این نمایشگاه ها آنان را جستجو می کنند.
معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکه بسیاری از ابعاد فعالیت این شرکت به مشتریان این شرکت منتقل نشده است، اظهار کرد: ظرفیت های مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان نظیر واحدهای دانش بنیان، شهرک های فناوری، مراکز خدمات فناوری کسب و کار و خوشه های صنعتی همچنان در بین برخی از مخاطبان ناشناخته مانده است.
منوچهر خوفی افزود: شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ناگفته های بسیاری دارد و اطلاع رسانی می تواند مشارکت بیش از پیش صنعتگران و استقبال آنان از طرح های این شرکت را نیز جلب کند.
به گفته وی امسال کلینیک سیار صنعتی با هدف افزایش بهره وری در مدیریت واحدهای تولیدی به صورت رایگان به بیش از 60 واحد مستقر در شهرک های صنعتی این استان اعزام شده اما در برخی از موارد مورد استقبال قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا تبیین جایگاه اطلاع رسانی در تقویت نگرش جامعه هدف نسبت به سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی و معرفی جایگاه صنایع کوچک در اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار از اهداف تشکیل شورای اطلاع رسانی در شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی است.
مدیریت شرایط بحرانی و فضاسازی منفی رسانه ای و شناساندن ظرفیت های مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی نیز از دیگر اهداف تشکیل این شورا به شمار می رود.
3072/2093
** گزارش از: علیرصا فولادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.