رسول روشنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته تعداد 243 مورد سقط جنین در پزشکی قانونی استان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: سقط جنین درمانی بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور در سال‌های اخیر با افزایش مواجه شده و این امر ناشی از ارتقای سطح آگاهی جامعه از وجود چنین امکان قانونی برای پیشگیری از تولد نوزادان عقب افتاده یا تهدید جانی مادر در صورت ادامه بارداری است.
به گفته وی مجوز سقط جنین درمانی فقط برای آن دسته از اختلالات جنینی صادر می شود که موجب حرج مادر شود و صدور این مجوز عقب افتادگی یا نواقص خلقتی جنینی را شامل نمی شود.
وی ادامه داد: سقط درمانی با سقط غیرقانونی تفاوت دارد زیرا سقطِ درمانی با مجوز قانونی انجام می شود و این مجوز با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تائید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توام باشد، قبل از چهارماهگی با رضایت زن در سازمان پزشکی قانونی صادر می شود ولی انجام آن در مراکز بیمارستانی صورت می پذیرد.
وی افزود: در سقط های غیرقانونی هیچ‌گونه مجوز یا تأییدیه از مرجعی خاص وجود ندارد و تهدید جانی مادر یا مشکلات جنینی نیز مطرح نیست.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: سقطِ درمانی دارای شرایط و محدوده زمانی مشخص است و مجوز سقط جنین درمانی با بررسی کامل پرونده پزشکی مادر، مدارک بارداری و نیز آزمایش های مادر و جنین قابل ارائه است و قطعی بودن سن کمتر از چهار ماه بارداری در صدور این نوع مجوز ضرورت دارد.
به گزارش ایرنا، اداره کل پزشکی قانونی مرجع رسمی ارائه آمارهای فوت در حوادثی نظیر سوانح رانندگی، سوختگی، مسمومیت با مونواکسید کربن و بررسی موارد مختلف فوت را به ویژه در موارد مشکوک است.
8137/3072
**خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.