به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، جلیلی نژاد با اشاره به هدف از برگزاری این جلسه گفت: با وجود اینترنت وای فای رایگان در نقاطی از مناطق عمومی استان هدف این اداره کل ایجاد بستر مناسب برای توسعه خدمات اینترنت عمومی شرکت ها با بهره گیری از نیاز سنجی استان می باشد.

وی افزود :ما تلاش می کنیم آمار و اطلاعات مناسب طبق هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های مرتبط استان، اعم از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ،شهرداریها ،اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای وفرودگاه های استان جهت ایجاد چتر وای فای با توجیه اقتصادی در اختیار شرکت های FCP قرار دهیم تا در توسعه این حوزه موثرتر عمل شود.

حسین امامی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ضمن ارائه آماری از تعداد اماکن گردشگری استان به اهمیت ایجاد این زیرساخت ها ارتباطی پرداخت و گفت : با توجه به عدم معرفی مناسب اماکن گردشگری استان در بحث جذب گردشگر در سطح کشور و جهان ، فضای مجازی بهترین راه برای جبران این بحث است.

وی اضافه کرد :با توجه به ۱۵۰۰ اثر ملی و ۲ اثر جهانی در استان آذربایجان غربی بیشترین شکایات دریافتی ما از سامانه (۰۹۶۲۲) رسیدگی به شکایات گردشگری استان در خصوص ایجاد بستر اینترنت عمومی است و امیدواریم این کمبود با همکاری فعالین این حوزه و هماهنگی های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرتفع گردد.

در ادامه دیگر دستگاه های مرتبط به ارائه پیشنهادات خود پرداختند و در نهایت شرکت های FCP فعال در استان متعهد شدند برای اماکن مورد پیشنهاد تا پایان آبان ماه سال جاری شروع به تجهیز زیرساخت های لازم برای ایجاد چتر وای فای کنند.

تعهدات شرکت ها برای ایجاد امکان اینترنت عمومی به شرح ذیل است:

شرکت آسیا تک متعهد گردید فرودگاه ماکو و پایانه مسافربری ارومیه را مورد پوشش قرار دهد.

شرکت های وب نیز بازارچه مرزی ماکو ، بازارچه مرزی قره ضیاالدین و مرزبازرگان را تجهیز و درصورت تامین زیرساخت های مناسب مرزهای رازی خوی ، مرزتمرچین پیرانشهر و مرز سرو ارومیه را تجهیز به این امکان عمومی کند.

شرکت آوا اروند نیز پارک جنگلی ، مجتمع چی چست ، تفرجگاه بند و پارک الرباغی ارومیه را در دستور کار خود برای تجهیز چتر وای فای قرار داد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777129
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.